Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Branża logistyczna spotkała się na jubileuszowej edycji Kongresu INTERMODAL IN POLAND

W Janowie Podlaskim rozpoczęła się piąta edycja Kongresu INTERMODAL IN POLAND, największego wydarzenia branży transportu intermodalnego w Polsce. W tegorocznej edycji bierze udział ponad 440 gości z Polski i zagranicy. 

fot. Rafał Gronecki

Kongres INTERMODAL IN POLAND od 5 lat pokazuje trendy związane z rozwojem szlaków komunikacyjnych, które są gwarancją bezpieczeństwa i niwelują negatywne skutki geopolityki dla gospodarki, na co zwrócił uwagę wicewojewoda lubelski Wojciech Wołoch podczas rozpoczęcia wydarzenia.

— Rozwój Polski jest uwarunkowany przez logistykę i szlaki komunikacyjne. Od tego zależy też rozwój województwa lubelskiego, które jest położone przy zewnętrznej granicy Unii Europejskiej. Musimy rozwijać relacje z krajami, które korzystają z szlaków komunikacyjnych przechodzących przez Polskę — powiedział wicewojewoda. 

Współpraca Europy i Chin

Na rozwój międzynarodowej zwrócił uwagę przedstawiciel Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej: — Chiny i Europa mają duży potencjał aby stworzyć ogromny rynek dla branży logistycznej, a także dla rozwoju współpracy w dziedzinach takich jak gospodarka niskoemisyjna, czy technologie cyfrowe. Cieszę się, że Polska rozwija centra logistyczne takie jak Małaszewicze, Sławków i porty morskie. To wpłynie na wzmocnienie relacji między naszymi krajami. W ostatnich latach coraz więcej firm chińskich zainwestowało w Polsce, która jest węzłem logistycznym zapewniającym stabilność łańcuchów dostaw — powiedział Xu Xiaofeng, Radca-Minister ds. Gospodarki i Handlu, Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.

Hub logistyczny w Małaszewiczach, w pobliżu którego organizowany jest od 5 lat Kongres INTERMODAL IN POLAND odgrywa dużą rolę w gospodarce regionu północnej części Lubelszczyzny, o czym wspomniał wójt gminy Terespol. 

— Cieszę się, że Małaszczewicze stały się ważnym punktem na mapie Euroazji i możemy wykorzystać gospodarczo nasze położenie. Życzymy Ukrainie, aby wojna jak najszybciej się skończyła. Trzeba będzie po wojnie na nowo ułożyć relacje z Białorusią, bowiem od dobrej współpracy kolei polskich i białoruskich zależeć będzie rozwój firm, które zainwestowały w naszym regionie. Warto też pomyśleć o usprawnieniu procedur odpraw i kontroli na granicy, gdyż wszystkim nam zależy aby międzynarodowe pociągi intemrodalne jeździły przez Polskę — powiedział Krzysztof Iwaniuk, wójt gminy Terespol. 

Znaczenie Małaszewicz

W ostatnich latach w Małaszewiczach zainwestowały duże, międzynarodowe firmy logistyczne, które rozwijają nowoczesny hub na polskiej granicy wschodniej. Jednym z europejskich operatorów działających w tym regionie jest METRANS, który stał się w 2022 r. właścicielem terminalu CL EUROPORT.

— Nasz kraj jest umiejscowiony w świetnym miejscu z punktu widzenia branży logistycznej. Możemy cieszyć się, że dzisiaj przez Polskę przemieszczają się potoki ładunków, a nie armie. Dbajmy o to, by to się rozwijało. Kongres w Janowie Podlaskim jest doskonałą okazją do rozmowy o tym, co możemy zrobić, by usprawnić polskie centra logistyczne, czyli przede wszystkim o mikrouwarunkowaniach, na które mamy wpływ. Mamy takie możliwości i korzystajmy z nich — powiedział Tomasz Mioduszewski, członek zarządu METRANS (Polonia). 

Na międzynarodowe znaczenie hubu logistycznego w Małaszewiczach zwrócił uwagę również prezes spółki ADAMPOL, która jest operatorem jednego z tutejszych terminali, a zarazem częścią globalnego operatora logistycznego Hyundai Glovis.

— Dzisiaj żyjemy w czasach ciągłych wyzwań geopolitycznych i gospodarczych. Dlatego takie wydarzenia jak Kongres w Janowie Podlaskim są okazją do wymiany doświadczeń i wzmocnienia współpracy. Jako branża jesteśmy odpowiedzialni za utrzymanie rytmu światowej gospodarki. Transport intermodalny jest odpowiedzią na wiele dzisiejszych wyzwań, dlatego podjęliśmy decyzję o rozbudowie terminala w Małaszewiczach, jednego z najważniejszych punktów na Nowym Jedwabnym Szlaku — powiedział Michał Knopik, prezes zarządu, ADAMPOL SA.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close