Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Grupa Schavemaker zaprezentowała przedstawicielom firm produkcyjnych z Dolnego Śląska perspektywy rozwoju transportu intermodalnego

Transport intermodalny to odpowiedź na wiele wyzwań, z jakimi mierzą się dziś producenci, logistycy i handlowcy w Europie. Z roku na rok zyskuje na znaczeniu także w Polsce, a Dolny Śląsk staje się ważnym punktem na mapie jego rozwoju. Podczas wydarzenia Open Day na Terminalu Kolejowym w Kątach Wrocławskich, które odbyło się 21 maja br., Grupa Schavemaker zaprezentowała przedsiębiorcom z regionu praktyczne możliwości wykorzystania przewozów kombinowanych w codziennej działalności.

Dolny Śląsk to jeden z prężniej rozwijających się obszarów przemysłowych w kraju – silny w sektorach AGD, elektroniki, chemii, przemysłu spożywczego, automotive i materiałów budowlanych. Eksport dużych wolumenów towarów z regionu sprawia, że dostęp do efektywnego, przewidywalnego i niskoemisyjnego transportu ma kluczowe znaczenie.

Nowoczesna infrastruktura i rosnąca sieć połączeń

Schavemaker od 2007 roku rozwija intermodalny terminal w Kątach Wrocławskich, który umożliwia firmom bez dostępu do własnych bocznic korzystanie z transportu kolejowego. Terminal obsługuje kilkanaście pociągów tygodniowo kursujących do portów w Gdyni i Gdańsku, a także do holenderskiego Moerdijk – kluczowego węzła logistycznego dla przewozów z/do krajów Beneluksu, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji i Hiszpanii. W 2025 roku między Kątami Wrocławskimi a Moerdijk kursować będzie aż 6 par pociągów tygodniowo, co zapewnia wysoką regularność i stabilność dostaw – niezależnie od dni wolnych i świąt.

Dlaczego intermodal?

Wśród zalet transportu intermodalnego najczęściej wymieniana jest redukcja emisji CO₂. Przeniesienie transportu towarów z dróg na kolej, na trasie takiej jak Dolny Śląsk – Holandia, pozwala zredukować emisje nawet o 70%. Drugą istotną zaletą jest regularność przewozów.

— Tygodniowo obsługujemy 6 połączeń kolejowych między Kątami Wrocławskimi a Moerdijk. Działa to jak taśma produkcyjna – pociąg kursuje między terminalami przez cały rok, bez względu na święta czy dni wolne. To daje naszym klientom przewidywalność i stabilność łańcucha dostaw. Dodatkową korzyścią jest zwiększone bezpieczeństwo przewozów oraz odciążenie dróg — powiedział Michał Kubalok, Branch manager Schavemaker Intermodal.

Do tych korzyści nawiązała również Martyna Grala, Head of Sales and Marketing: — Intermodal działa w każdej skali. To świetne rozwiązanie zarówno dla firm, które mają jeden ładunek tygodniowo, jak i dla tych, które wysyłają ich sto. To także odpowiedź na zmieniającą się sytuację na rynku – na problemy takie jak luka kadrowa w zawodzie kierowcy czy brak dostępnych mocy przewozowych w sezonach wysokiego zapotrzebowania. Transport intermodalny pozwala także obniżyć koszty i poprawić przewidywalność dostaw.

– Kontenery, z których korzystamy, mają pojemność porównywalną ze standardowymi naczepami i mogą pomieścić 33 niepętrowalne europalety z towarem. Dzięki dopuszczalnym odstępstwom dla transportu intermodalnego możemy załadować nawet do 26 ton. To idealne rozwiązanie dla klientów przewożących ciężkie ładunki – podkreśla Michał Kubalok, Branch manager Schavemaker Intermodal.

Inwestycje w przyszłość – Railport Mietków

Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na przeładunki, w ubiegłym roku Schavemaker Invest zrealizował rozbudowę terminalu w Kątach, dostosowując infrastrukturę m.in. do obsługi pociągów o długości 740 m oraz usprawniając wjazdy od strony Wrocławia.

Kolejnym strategicznym krokiem jest budowa Railport Mietków – nowego terminalu przeładunkowego zlokalizowanego 9 km od Kątów Wrocławskich. Inwestycja obejmuje stworzenie infrastruktury do obsługi naczep, torów odstawczych oraz terenów inwestycyjnych, które mogą posłużyć pod budowę magazynów i centrów dystrybucyjnych. – Szukamy partnerów do wspólnego rozwoju tego miejsca. Railport Mietków to projekt, który może zmienić logistyczną mapę Dolnego Śląska – mówi Przemysław Zemla, Director of Intermodal Terminal.

Schavemaker Invest podpisał umowę na realizację pierwszego etapu nowego terminalu w Mietkowie, w ramach którego powstanie obiekt przeznaczony do przeładunków naczep. Trwają także prace nad projektem modernizacji infrastruktury kolejowej w Railport Mietków. 

Czytaj także: Schavemaker Invest wybuduje terminal intermodalny w Mietkowie

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close