Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Port Hamburg rozpoczyna 2025 rok z dobrymi wynikami

Port Hamburg odnotował silny wynik przeładunkowy w pierwszym kwartale bieżącego roku, pomimo trudnego otoczenia geopolitycznego i ekonomicznego. Podkreśla to wyjątkowe znaczenie gospodarcze portu Hamburg dla Niemiec i Europy. Więcej towarów przewieziono przez nabrzeże w niemal wszystkich obszarach portu wielofunkcyjnego. Przeładunki ładunków drogą morską wzrosły o 3,1 procent rok do roku do 28,3 miliona ton. Hamburg jest zatem jedynym z trzech największych europejskich portów z pozytywnym trendem w przeładunkach ładunków drogą morską.

fot. Port Hamburg

Najlepszy kwartalny wynik przeładunków kontenerów od trzech lat

W pierwszych trzech miesiącach tego roku port Hamburg obsłużył 2,0 miliona TEU (19,9 miliona ton). Odpowiada to wzrostowi o 6,3 procent (+4,7 procent) w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Pokazuje to, że portowi udało się osiągnąć najsilniejszy względny wzrost spośród głównych portów zachodnich.

Bezpośredni ruch kontenerowy z Indiami wzrasta o prawie 40 procent.

Silny ruch z krajami Dalekiego Wschodu, który również doprowadził do wzrostu przeładunków kontenerowych, znacząco się do tego przyczynił. Nowe usługi liniowe z rynkiem wzrostu Indii również miały pozytywny wpływ. Przy łącznej liczbie 60 000 TEU przeładunki kontenerów wzrosły o 39,6 procent. Tylko Malezja, ze wzrostem o 50,6 procent do 54 000 TEU, wykazała silniejszy wzrost. Pojawiły się oznaki ożywienia przeładunków z Chinami, największym partnerem handlowym. Przy 597 000 TEU stanowiło to wzrost o 11,3 procent. Z kolei handel z USA wykazał pierwsze efekty działań administracji Trumpa. Wiele magazynów w USA zostało wypełnionych pod koniec ubiegłego roku. Przeładunki kontenerów w porcie w Hamburgu dla szlaku handlowego USA były odpowiednio niższe w pierwszym kwartale. Spadły o 19,0 procent do 145 000 TEU. Uniwersalny port w popycie: przeładunek ładunków drobnicowych i masowych pozostaje stabilny

Port w Hamburgu odnotował również tendencję wzrostową w zakresie konwencjonalnych ładunków drobnicowych. Przy wzroście o 3,5 procent przeładunek wzrósł do 280 000 ton. Wraz z przeładunkiem kontenerów przeładunek ładunków drobnicowych odnotował ogólny wzrost o 4,7 procent do 20,2 miliona ton.

Od stycznia do marca 2025 r. przeładunek towarów masowych pozostał ogólnie stabilny na poziomie 8,1 miliona ton (-0,8 procent). Przeładunek ładunków sypkich w porcie spadł (-5,8 procent) z powodu niższego popytu w wyniku transformacji energetycznej; węgiel i rudy odpowiednio odnotowały niższe wolumeny transportu kolejowego, przy czym 10,9 miliona ton (-5,7 procent) załadowano na koleje od stycznia do marca. Przeładunek ładunków w systemie ssącym spadł o 14,3 procent, podczas gdy ładunki płynne wypadły bardzo dobrze ze wzrostem o 23,6 procent. Hamburg jako centralny ośrodek przeładunkowy między statkami, koleją i drogą

Chociaż w ostatnim czasie ruch przeładunkowy w szczególności ucierpiał z powodu warunków geopolitycznych, na początku roku wykazał on wzrost przeładunków o 15,3 procent do 723 000 TEU. Powodem tego jest dodanie nowych usług liniowych, z których wolumeny są transportowane dalej statkami dowożącymi, oraz możliwe przejęcie wolumenów przeładunkowych w ramach restrukturyzacji aliansów firm żeglugowych. Ruch śródlądowy wzrósł do 1,3 miliona TEU (+1,8 procent). Z kolei skorzystały na tym koleje, które przetransportowały 645 000 TEU (+0,7 procent) według wstępnych danych.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close