Polscy armatorzy żeglugi promowej na Bałtyku powołają wspólną spółkę
Polska Żegluga Bałtycka, Polska Żegluga Morska i Euroafrica podpisały porozumienie ws. powołania wspólnej spółki Polsca Baltic Ferries, która będzie operatorem największej siatki połączeń promowych na Morzu Bałtyckim.

Nowa spółka będzie dysponować promami, które obecnie pływają pod markami Unity Line i Polferries. Powołanie nowego podmiotu ogłosił wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka w Szczecinie 16 maja br. List intencyjny ws. wspólnego przedsięwzięcia podpisali w trakcie Kongresu Morskiego szefowie trzech polskich firm armatorskich: Dariusz Doskocz (Polska Żegluga Morska), Piotr Redmerski (Polska Żegluga Bałtycka) i Jacek Wiśniewski (EuroAfrica)
— Polska wpływa na Bałtyk i to dosłownie. Nasi armatorzy właśnie podpisali porozumienie i będą współpracować w zakresie transportu promowego. Ich promy będą pływać pod jednym szyldem „Polsca”. (…) Wczoraj premier ogłosił program budowy nowych promów, dzisiaj ogłaszamy współpracę armatorów. Wszystko po to aby nasi armatorzy dosłownie przejęli rynek promowy na Morzu Bałtyckim — powiedział Arkadiusz Marchewka.
Wiceminister infrastruktury poinformował o podpisaniu nowej umowy inwestycyjnej, która zabezpieczy finansowanie budowy promów dla polskich armatorów. Nowe statki zbudowane zostaną w Gdańsku. Trzy nowe promy, których budowa kosztować będzie 1,3 mld zł zasilą flotę Unity Line.
PŻB, PŻM i Euroafrica będą równorzędnymi akcjonariuszami w spółce Polsca Baltic Ferries. Powołanie nowego podmiotu zajmie kilka miesięcy. Wg szacunków obecnie Unity Line i Polferries obsługują ok 1/3 przewozów promowych na Bałtyku. W ubr. na połączenie Świnoujście — Ystad wprowadzony został nowy prom Varsovia. Mierzy on 216 m długości, 28 m szerokości i posiada 3 km linii ładunkowej. Statek ten może na pokład zabierać 920 pasażerów i 60 członków załogi. Na pokładzie samochodowym zmieści się 200 aut osobowych i 140 ciężarowych z naczepami.
Czytaj też: Prom m/f Varsovia wyruszył w kierunku Morza Bałtyckiego