Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Koleje Ukraińskie chcą podnieść opłaty za przewóz towarów

Przewodniczący Rady Nadzorczej Kolei Ukraińskich Gebhard Hafer zwrócił się z apelem do firm żeglugowych MSC, Maersk i CMA CGM oraz do Amerykańskiej Izby Handlu na Ukrainie (AmCham) aby wstrzymały się z blokowaniem decyzji o podniesieniu taryf na przewozy towarowe. Apel przewodniczącego rady UZ poparły ukraińskie związki zawodowe kolejarzy.

fot. UZ Cargo

W styczniu br. Ukrzaliznytsia złożyła do ukraińskiego Ministerstwa Rozwoju Wspólnot i Terytoriów wniosek o podniesienie stawek za przewozy ładunków w 2025 r. o 37%. UZ tłumaczą tę decyzją rosnącymi kosztami operacyjnymi i koniecznością finansowania naprawy infrastruktury kolejowej, która ponosi szkody z powodu działań wojennych. Koleje Ukraińskie nie podwyższały stawek frachtu od 2023 r. 

Decyzję UZ skrytykowały stowarzyszenia branżowe i przedstawiciele dużych przedsiębiorstw. Negatywnie o proponowanej podwyżce opłat wypowiadała się AmCham Ukraina, która stwierdziła w swoim oświadczeniu, że wzrost opłat może mieć szkodliwy wpływ na konkurencyjność ukraińskich eksporterów i gospodarkę kraju. Izba wezwała do przejrzystego i uzasadnionego podejścia do polityki cenowej oraz o podjęcie rozmów UZ z przedstawicielami biznesu nt. proponowanych zmian w opłatach.

Apel do przedstawicieli biznesu

Przewodniczący RN Kolei Ukraińskich zaapelował do przedstawicieli biznesu o nieblokowanie decyzji o podniesieniu taryf przewozowych. — Maersk, CMA CGM, MSC, Amerykańska Izba Handlowa na Ukrainie! Przestańcie blokować obecny wniosek JSC Ukrainian Railways o indeksację taryf towarowych! Blokując indeksację taryf towarowych, naruszone zostaje bezpieczeństwo transportu kolejowego na Ukrainie — powiedział Gebhard Hafer.

Apel przewodniczącego rady poparł Związek Zawodowy Kolejarzy i Pracowników Budownictwa Transportowego Ukrainy, który zapowiedział wysłanie pism do przedstawicieli firm logistycznych działających na Ukrainie. — Stanowisko związku zawodowego jest takie, że indeksacja taryf towarowych jest obecnie krytycznie konieczna. Ukrzaliznytsia od 2 lat nie indeksuje taryf towarowych, co jest sprzeczne z ogólnymi zasadami ustalania taryf w sektorze publicznym. Spowodowało to już niższe płace pracowników kolei w porównaniu z innymi branżami i zagraża utrzymaniu wykwalifikowanych pracowników — stwierdzono w komunikacie związku zawodowego.

Czytaj też: Po decyzji sądu Koleje Ukraińskie obawiają się bankructwa

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close