HHLA świętuje 140-lecie
Z widowiskowym pokazem podczas 836. urodzin portu w Hamburgu, spółka Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) uruchomiła swoją kampanię rocznicową, upamiętniającą 140. rocznicę działalności firmy. Sercem kampanii jest kontener oświetlony na niebiesko, który reprezentuje znaczenie sieci europejskiej grupy logistycznej z jej podróżą przez Europę.

Niebieski kontener HHLA został zaprezentowany publiczności po raz pierwszy w ramach obchodów 836. urodzin portu. W ciągu najbliższych kilku tygodni będzie podróżował po Europie drogą lądową i koleją – do głównych węzłów HHLA, takich jak Praga, Budapeszt, Tallin, Triest i inne.
„Kształtujemy europejską logistykę od 140 lat. Z unikalnego kompleksu magazynowego w historycznej dzielnicy magazynowej Speicherstadt w Hamburgu, HHLA rozwinęło się, stając się kluczowym graczem w europejskim transporcie towarów” — mówi Angela Titzrath, dyrektor generalna HHLA. „Każdego dnia łączymy ludzi, rynki i firmy — ponad granicami. Hamburg jest sercem naszej sieci: to stąd towary są wysyłane na cały świat, podczas gdy kontenery są transportowane do miejsc docelowych w europejskim zapleczu za pośrednictwem sieci kolejowej naszej spółki zależnej METRANS, a następnie drogą lądową. Nasz jasnoniebieski kontener uwidacznia te dalekosiężne połączenia w imponującym stylu — reprezentuje wydajność i zasięg naszej europejskiej sieci”.
Po powrocie do Hamburga we wrześniu kontener będzie miał wyjątkową atrakcję: w ramach 10. wydarzenia Blue Port Hamburg zostanie ponownie oświetlony w porcie — a za inscenizację odpowiada uznany na całym świecie artysta światła Michael Batz. „Od 2008 roku co dwa lata kąpię port w Hamburgu w jasnoniebieskim świetle. W tym roku światło będzie podróżować przez europejską sieć HHLA, aby podkreślić znaczenie Hamburga jako węzła logistycznego” — wyjaśnia Batz. „Niebieski kontener symbolizuje wzajemne powiązania Europy, a także siłę nowoczesnej logistyki i zdolność światła do łączenia ludzi i idei”.
Festiwal Elbe in Concert jest stałym elementem obchodów urodzin portu w Hamburgu od 2024 roku, w których ma wziąć udział około miliona osób. „Jesteśmy dumni, że możemy zorganizować to wyjątkowe widowisko, korzystając z naszej infrastruktury i wiedzy naszych pracowników w porcie w Hamburgu” — mówi Carolin Flemming, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w HHLA. „Dzięki The Power of Networks w zeszłym roku przedstawiliśmy nasze nowe hasło marki. Reprezentuje ono siłę i wydajność sieci logistycznych HHLA. Teraz wcielamy to hasło w życie: podróż kontenera opowiada autentyczne historie z naszej sieci – od Bałtyku po Adriatyk, koleją i drogą lądową”.
HHLA obsługuje jedną z najefektywniejszych sieci logistycznych w Europie. Dzięki terminalom portowym w Hamburgu, Tallinie, Trieście i Odessie, a także ponad 20 terminalom śródlądowym obsługiwanym przez spółkę zależną METRANS, firma łączy centra gospodarcze w sposób wydajny i zrównoważony. Hamburg jest w centrum tego wszystkiego: co drugi kontener lądowy dociera do niego lub opuszcza go koleją. Żaden inny port morski nie oferuje tak idealnych warunków do przyjaznego dla środowiska transportu kolejowego.