Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Szybkie naprawy i zadania specjalne — Kolejowy Serwis Mobilny wspiera przewoźników towarowych w Polsce i za granicą

Koleje towarowe odgrywają strategiczną rolę w gospodarce, a przestoje w pracy taboru są kosztowne dla przewoźników. Dlatego ważne jest jak najszybsze usuwanie usterek wagonów w składzie pociągów. Firma Kolejowy Serwis Mobilny Sp. z o.o. dysponuje profesjonalnym sprzętem i wyszkoloną kadrą, która naprawia tabor w różnych miejscach na szlakach kolejowych, a także świadczy specjalistyczne usługi dla przewoźników w Polsce i za granicą.

fot. KSM

Spółka Kolejowy Serwis Mobilny wykonuje naprawy, modernizacje i przeglądy okresowe do poziomu P5 ciągników szynowo-drogowych naprawy kontenerów i usługi ratownicze takie jak wkolejanie pojazdów. Firma dysponuje specjalistycznym sprzętem do wykonywania takich zadań. KSM świadczy również usługi rewizji kontenerów i taboru.

Czas to pieniądz z nami zawsze bezpiecznie

Jedną ze specjalizacji Kolejowego Serwisu Mobilnego jest naprawianie usterek taboru na liniach kolejowych. Firma ta posiada w swojej flocie dwa samochody ciężarowe przystosowane do przewozu ciągników szynowo-drogowych, dzięki czemu może wykonywać naprawy taboru w dowolnym miejscu, bez konieczności przekierowania lokomotywy czy wagonu do warsztatu. Pozwala to skrócić czas przestoju taboru, co obniża koszty ponoszone przez przewoźników.

— W transporcie kolejowym każdy przestój lokomotywy i opóźnienie pociągu wiąże się z dużymi kosztami dla przewoźnika. Dlatego ważna jest możliwość wykonywania napraw na szlakach kolejowych bez konieczności odstawiania pojazdu do hali naprawczej. Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe nasi fachowcy mogą wykonać takie naprawy pod gołym niebem — zapewnia Piotr Matusiewicz, prezes spółki Kolejowy Serwis Mobilny.

Ważną częścią działalności firmy KSM jest budowa nowych, serwisowanie, modernizacja i wypożyczanie ciągników szynowo-drogowych. Kolejowy Serwis Mobilna posiada wypożyczalnię pojazdów szynowo-drogowych jedyna w Polsce. Spółka ta dysponuje obecnie pięcioma takimi ciągnikami a w trakcie budowy jest szósty. KSM może udostępniać takie pojazdy firmom, które wysłały swoje ciągniki na przegląd lub naprawę.

— Świadczymy usługę kompleksową. Udostępniamy ciągniki klientom, których pojazdy są wyłączone z użytkowania na czas serwisu okresowego lub z powodu awarii. Jeśli zabieramy pojazd na czas serwisu lub naprawy to udostępniamy klientowi nasz ciągnik, aby mógł utrzymać ciągłość pracy na terminalu — wyjaśnia Sławomir Denicki, wiceprezes Kolejowego Serwisu Mobilnego.

Innowacyjne rozwiązania

Kolejowy Serwis Mobilny wykorzystuje innowacyjne rozwiązania w modernizowanych pojazdach szynowo-drogowych. W zależności od potrzeb klienta może wyposażyć ciągniki w różne systemy takie jak kamery, czy liczniki. Jednym z przykładów nowatorskiego podejścia jest wyposażenie pojazdu drogowo-szynowego w wodorowe ogniwo-paliwowe, które wspiera pracę zespołu napędowego, co pozwala ograniczyć zużycie paliwa o ok 30% przy jednoczesnym zwiększeniu mocy o 30%. Najważniejszą zaletą wyposażenia pojazdu w moduł wodorowy jest ograniczenie emisji cząstek stałych w spalinach. Problem ten pojawił się po wejściu w życie zaostrzonych norm emisji dla tego typu pojazdów, które wymusiły stosowanie filtrów DPF. W opatentowaniu jest „prostownica„ (nazwa robocza) na bazie terenowego wózka widłowego, do prostowania ścian bocznych i czołowych kontenerów, ścian bocznych wagonów towarowych serii Ea i kłonic w wagonach platformach. Spółka zajmuje się ratownictwem kolejowym posiada dwa zestawy do wkolejania lokomotyw i wagonów towarowych.

— W pojazdach szynowo-drogowych emisje cząstek stałych powodują zapychanie filtrów i wpływają niekorzystnie na turbospreżarkę. Wynika to stąd, że podczas wykonywania różnych zadań na torach kolejowych jednostki napędowe tych ciągników pracują na niskich obrotach, co wiąże się z większymi emisjami cząstek stałych, które powodowały szybkie zużywanie się filtrów. Zastosowanie modułu wodorowego ogranicza emisję sadzy i wydłuża żywotność filtrów DPF — komentuje Tomasz Denicki, dyrektor operacyjny Kolejowy Serwis Mobilny.

Spółka świadczy specjalistyczne usługi dla firm kolejowych w kraju jak i za granicą. Niedawno we współpracy z spółką Speno wykonała przeosiowanie i przewózkowanie wagonów towarowych w Finlandii. Świadczy również specjalistyczne usługi na rzecz firmy Stadler na torach doświadczalnych/testowych w Niemczech i Czechach. Dzięki fachowej wiedzy i bogatemu doświadczeniu Kolejowy Serwis Mobilny realizuje wiele niecodziennych zadań dla transportu kolejowego, zapewniając wsparcie klientom w różnych krajach.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close