Port Gdynia przedłuży umowę z operatorem terminala zbożowego
Zarząd Morskiego Portu Gdynia zaproponował spółce Mondry, obecnemu operatorowi terminala zbożowego przedłużenie obecnej umowy dzierżawy. Równocześnie kontynuowane są prace nad wyłonieniem docelowego operatora terminalu.

— Z uwagi na czasochłonność procesu pozyskiwania danych niezbędnych do złożenia wniosków o zgody korporacyjne i decyzję administracyjną niezbędne do zawarcia umowy z nowym dzierżawcą terminala zbożowego, Zarząd Morskiego Portu Gdynia podejmuje zdecydowane kroki w celu zapewnienia ciągłości operacyjnej terminala, a konkretnie jego stabilnej działalności przeładunkowej. Mając na względzie toczące się postępowanie przetargowe dotyczące wyboru nowego operatora, ZMPG zaproponował spółce Mondry (obecnemu operatorowi) przedłużenie aktualnej umowy dzierżawy poprzez stosowny aneks, gwarantujący dalsze funkcjonowanie terminala do czasu zakończenia procedur przetargowych — napisano w komunikacie Portu Gdynia.
Port Gdynia obsługuje największy wolumen przeładunków zbóż spośród portów bałtyckich. W 2024 r. przeładował 5,5 mln ton ziaren. Terminal zbożowy w Porcie Gdynia jest specjalistycznym terminalem masowym przystosowanym do tego rodzaju ładunków. Dysponuje on magazynami płaskimi, silosami i elewatorem o łącznej pojemności umożliwiającej składowanie do 72 tys. ton ziaren.