Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Drugi nowy serwis oceaniczny MSC obsłużony na nabrzeżu T3 Baltic Hub

21 kwietnia 2025 roku terminal kontenerowy Baltic Hub przywitał statek armatora Mediterranean Shipping Company (MSC), który włączył gdański terminal do kolejnego serwisu oceanicznego. To pierwsze zawinięcie statku w ramach drugiego, nowego serwisu MSC do Baltic Hub, łączącego Daleki Wschód z Europą o nazwie Albatros.

fot. Baltic Hub

Do Gdańska przypłynęła MSC MAURA, jednostka o długości 366 metrów i pojemności 16 464 TEU, po trasie prowadzącej z Azji do Europy Północnej obejmując następujące porty: Xingang, Dalian, Gwangyang, Ningbo, Shanghai, Yantian, Singapur, Felixstowe, London Gateway, Bremerhaven oraz Gdańsk. Statek został obsłużony z wykorzystaniem najnowocześniejszych suwnic nabrzeżowych STS, zlokalizowanych na nowym nabrzeżu T3, które – mimo że cały terminal T3 wciąż znajduje się w końcowej fazie budowy – już teraz testuje obsługę statków największych operatorów żeglugowych.

– Rozpoczęcie obsługi drugiego serwisu oceanicznego, światowego armatora MSC przy nabrzeżu T3 w Baltic Hub to dowód zaufania, jakim darzą nas kluczowi partnerzy branżowi. Obsługa MSC Maura przy nowopowstałym nabrzeżu zwiastuje fakt, że wielkimi krokami zbliżamy się do zakończenia inwestycji T3, a co za tym idzie, korzystania ze zdolności operacyjnych terminala w pełni – komentuje Jan Van Mossevelde, dyrektor generalny Baltic Hub.

Terminal T3 – kluczowy element rozwoju Baltic Hub

Terminal T3 to projekt infrastrukturalny Baltic Hub w końcowej fazie realizacji, którego celem jest zwiększenie możliwości operacyjnych i przeładunkowych terminala. Inwestycja obejmuje budowę nowego nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości technicznej 17,5 metra, placów składowych o powierzchni 36 hektarów, a także wyposażenie terminala w 7 dodatkowych nowoczesnych suwnic STS oraz 20 półautomatycznych suwnic placowych RMG. Po zakończeniu prac, planowanym na koniec 2025 roku, Baltic Hub będzie dysponował około 2,1 km głębokowodnego nabrzeża oraz ponad 124 hektarami powierzchni operacyjnej, co pozwoli na zwiększenie rocznej zdolności przeładunkowej do 4,5 mln TEU, czyniąc Baltic Hub jednym z największych kompleksów kontenerowych w Europie.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close