Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

LTG Cargo planuje dwa nowe połączenia intermodalne z Łodzi

LTG Cargo, spółka kolejowa Grupy LTG, rozszerza swoje możliwości transportu intermodalnego, a przystanek w Łodzi pojawi się na trasie Kowno-Duisburg. Oznacza to, że usługi intermodalne LTG Cargo zostaną rozszerzone o dwie trasy: Kowno-Łódź i Łódź-Duisburg.

fot. LTG Cargo

„Wraz ze zmianami w logistyce rośnie potrzeba łączenia różnych środków transportu, aby jak najlepiej wykorzystać ich zalety. Transport intermodalny, w którym naczepy lub kontenery są transportowane koleją na duże odległości, a drogą lądową na ostatnią milę, rozwiązuje problemy niedoboru kierowców, zużycia dróg, bezpieczeństwa ruchu drogowego i zanieczyszczenia powietrza” — mówi Eglė Šimė, dyrektor generalny LTG Cargo.

Według Pani Šimė, LTG Cargo przeprowadzi kilka próbnych przejazdów przed uruchomieniem regularnych usług z przystankiem w Łodzi, a nowe trasy Kowno-Łódź i Łódź-Duisburg mogą zostać uruchomione już na początku lata w czerwcu.

W przyszłości LTG Cargo ma również świadczyć usługi pierwszej i ostatniej mili w Łodzi, tj. intermodalne przybycie i dystrybucję ładunków do miejsc docelowych, które są już świadczone z terminali w Kownie i Duisburgu. Ponadto Łódź jest głównym węzłem kolejowym, co daje firmom żeglugowym na tej trasie wygodną możliwość dotarcia zarówno do polskich portów, jak i do Włoch pociągami partnerskimi.

LTG Cargo rozpoczęło transport ładunków na trasie intermodalnej Kowno-Duisburg w 2022 r., po podłączeniu terminalu intermodalnego w Kownie w Palemonas do europejskiego toru (1435 mm). Pociąg intermodalny, który może przewozić 36 naczep lub kontenerów, kursuje obecnie trzy razy w tygodniu do i z Duisburga.

LTG Cargo wydaje roczne Certyfikaty Zielonego Kilometra przedsiębiorstwom korzystającym z usług intermodalnych, wskazujące ilość CO2, która nie jest uwalniana do powietrza, gdy ładunek jest przewożony pociągiem, a nie drogą lądową. W 2024 r. operacje intermodalne LTG Cargo pozwoliły zaoszczędzić ponad 30 000 ton dwutlenku węgla, a trasy łódzkie mają zwiększyć te oszczędności.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close