LTG Cargo planuje dwa nowe połączenia intermodalne z Łodzi
LTG Cargo, spółka kolejowa Grupy LTG, rozszerza swoje możliwości transportu intermodalnego, a przystanek w Łodzi pojawi się na trasie Kowno-Duisburg. Oznacza to, że usługi intermodalne LTG Cargo zostaną rozszerzone o dwie trasy: Kowno-Łódź i Łódź-Duisburg.

„Wraz ze zmianami w logistyce rośnie potrzeba łączenia różnych środków transportu, aby jak najlepiej wykorzystać ich zalety. Transport intermodalny, w którym naczepy lub kontenery są transportowane koleją na duże odległości, a drogą lądową na ostatnią milę, rozwiązuje problemy niedoboru kierowców, zużycia dróg, bezpieczeństwa ruchu drogowego i zanieczyszczenia powietrza” — mówi Eglė Šimė, dyrektor generalny LTG Cargo.
Według Pani Šimė, LTG Cargo przeprowadzi kilka próbnych przejazdów przed uruchomieniem regularnych usług z przystankiem w Łodzi, a nowe trasy Kowno-Łódź i Łódź-Duisburg mogą zostać uruchomione już na początku lata w czerwcu.
W przyszłości LTG Cargo ma również świadczyć usługi pierwszej i ostatniej mili w Łodzi, tj. intermodalne przybycie i dystrybucję ładunków do miejsc docelowych, które są już świadczone z terminali w Kownie i Duisburgu. Ponadto Łódź jest głównym węzłem kolejowym, co daje firmom żeglugowym na tej trasie wygodną możliwość dotarcia zarówno do polskich portów, jak i do Włoch pociągami partnerskimi.
LTG Cargo rozpoczęło transport ładunków na trasie intermodalnej Kowno-Duisburg w 2022 r., po podłączeniu terminalu intermodalnego w Kownie w Palemonas do europejskiego toru (1435 mm). Pociąg intermodalny, który może przewozić 36 naczep lub kontenerów, kursuje obecnie trzy razy w tygodniu do i z Duisburga.
LTG Cargo wydaje roczne Certyfikaty Zielonego Kilometra przedsiębiorstwom korzystającym z usług intermodalnych, wskazujące ilość CO2, która nie jest uwalniana do powietrza, gdy ładunek jest przewożony pociągiem, a nie drogą lądową. W 2024 r. operacje intermodalne LTG Cargo pozwoliły zaoszczędzić ponad 30 000 ton dwutlenku węgla, a trasy łódzkie mają zwiększyć te oszczędności.