Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Trochę więcej o nowej Gamie w SILVA LS

Firma Silva Ls pozyskała do własnej floty kolejną lokomotywę elektryczną typ Gama Marathon 111-Ed z modułem dojazdowym produkowaną  przez  Spółkę  PESA Bydgoszcz SA. W jednej lokomotywie mamy dwie możliwości jazdy trakcyjnej, pod siecią trakcyjną oraz na silniku dojazdowym spalinowym, gdzie możemy wstawiać składy o masie  brutto do 3200 t na wzniesieniu do nawet 7 promili oraz wstawianiu składów na bocznicę bez sieci trakcyjnej o zasięgu 42km.

źródło: SILVA LS

         Gama Marathon jest dopasowana do potrzeb personelu obsługi lokomotywy. Jest to model lokomotywy cieszący się dużą renomą wśród specjalistów. Pulpit maszynisty powstał przy udziale maszynistów i instruktorów. Na wyposażeniu lokomotywy znajdują się toaleta  w pełni wyposażona kuchenka (lodówka, mikrofalówka, czajnik bezprzewodowy). Tak więc warunki ergonomiczne oraz wyposażenie wspomagają maszynistę do prowadzenia pociągów w komfortowych warunkach pracy.

Bezpieczeństwo obsługi  w lokomotywach Gama Martahon zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewentualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochłanianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemożliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Podstawowe dane techniczne:

  • Silnik trakcyjny – 4 x 1400 kW
  • Moc lokomotywy – 5600 kW
  • Prędkość -160 km/h
  • Siła pociągowa przy rozruchu -320 kN
  • Maksymalny nacisk na oś -206 kN
  • Napęd elektryczny 2 przekształtniki trakcyjne + 4 falowniki dwupoziomowe
  • System zabezpieczenia pociągu SHP + CA + RS/ETCS 
  • Agregat prądotwórczy – 420kVA

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close