Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Nowoczesne technologie zabezpieczą transport przed złodziejami

Kradzieże ładunków z pojazdów są poważnym problemem, z którym mierzy się branża transportu drogowego. Nowoczesne technologie pozwalają zminimalizować to ryzyko. Wsparciem dla przewoźników i spedytorów są rozwiązania pozwalające na wykonywanie przewozów monitorowanych spełniających standardy międzynarodowych organizacji bezpieczeństwa w transporcie. 

fot. Tronik

Od kilku lat w Europie rośnie liczba przestępstw związanych z transportem towarowym, na co wskazuje Stowarzyszenie Ochrony Aktywów Transportowych (TAPA). Na ryzyko kradzieży ładunków z transporty wpływa zbyt mała liczna miejsc postojowych z monitoringiem dla samochodów ciężarowych, a także brak stosowania przez przewoźników standardów bezpiecznego przewozu. W 2023 r. liczba kradzieży w transporcie w Europie wzrosła o 35,46% w porównaniu z poprzednim rokiem — wynika z raportu TAPA EMEA. Brak bezpiecznych parkingów i regulacje dotyczące obowiązkowego odpoczynku kierowców, powodują, że samochody są parkowane w miejscach niestrzeżonych, co zwiększa ryzyko kradzieży. W Europie wg. szacunków Międzynarodowej Organizacji Transportu IRU, brakuje ok 100 tys. miejsc postojowych dla ciężarówek, a tylko 7000 parkingów spełnia standardy bezpiecznego postoju. 

Zabezpieczenie naczepy

Ryzyko związane z przewożeniem cennych ładunków sprawia, że dla wielu firm transportowych ważnym zadaniem staje się odpowiednie zabezpieczenie pojazdu przed kradzieżą. Dostawcy nowoczesnych technologii dla branży transportowej oferują ciekawe i skuteczne rozwiązania minimalizujące to ryzyko. Polska firma Tronik opracowała zabezpieczenie antywłamaniowe T-Lock dla naczep zintegrowane z systemem zarządzania transportem TRONIK ATRAX4, wykorzystującym rozwiązania telematyczne. Jest to elektroniczne zabezpieczenie naczepy, zgodne z standardem TAPA TSR poziom 1. Sterowanie zabezpieczeniem T-Lock odbywa się zdalnie poprzez wyznaczona osobę np. spedytora lub poprzez kierowcę za pomocą jednorazowego kodu podanego przez spedytora.

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

Zabezpieczenie T-Lock składa się z mocnego wodoodpornego silnika – stopień ochrony to IP69K, dostosowanego do działania w szerokim zakresie temperatur, czterech stalowych rygli bocznych, a także płyty blokującej zamontowanej na lewych drzwiach naczepy. Wszystkie komponenty wykonane są ze stali kwasoodpornej. Rygle elektronicznego zamka poruszają się w ruchu pionowym i chronią przed włamaniem

Natomiast rygle boczne oraz płyta na lewych drzwiach chronią przed wyważeniem, a także wyrwaniem drzwi. W zamku wykorzystywany jest silnik elektryczny o mocy 2500 N, co jest wartością 10-krotnie większą niż potrzeba przy normalnej pracy. Blokada montowana jest wewnątrz przestrzeni ładunkowej naczepy w taki sposób, aby była niewidoczna z zewnątrz i żaden szczegół nie wskazuje, że naczepa posiada jakiekolwiek zabezpieczenie. 

— Zabezpieczenie antywłamaniowe powinno być niewidoczne dla osób trzecich, aby nie zwracało uwagi potencjalnych złodziei. Wiadomo, że gdybyśmy szli przez osiedle i mijali 10 domów, które nie mają zainstalowanego alarmu i jeden, który taki ma, to będzie wskazywało przestępcom, w którym budynku, są najcenniejsze łupy. Nie chcemy dawać takiego sygnału wskazującego, że w naczepie przewożone są wysokowartościowe ładunki. Dlatego zabezpieczenie montowane jest od środka — wyjaśnia Agnieszka Jedlińska – Wojnowska, Marketing Manager w Tronik.

fot. Tronik

Komunikaty alarmowe

Zabezpieczenie naczepy T-Lock wyposażone jest w dodatkowe czujniki, które po wykryciu próby otwarcia drzwi naczepy wysyłają komunikaty alarmowe spedytorowi albo właścicielowi firmy transportowej. Rozwiązania Tronik zintegrowane również z Centrum monitoringu międzynarodowej firmy ochroniarskiej G4S, dzięki czemu można realizować przejazdy monitorowane zgodnie z najwyższymi wymaganiami TAPA TSR1. Sygnały o statusie zamka, drzwi naczepy, pozycji GPS oraz inne są przekazywane online do centrum monitoringu G4S, co pozwala na natychmiastowe działanie w przypadku wykrycia problemów z bezpieczeństwa przewożonego ładunku. 

Firma Tronik opracowując swoje rozwiązanie bazowała na bogatym doświadczeniu ekspertów od bezpieczeństwa transportu, a także doświadczeniu klientów, dzięki czemu udało się stworzyć zabezpieczanie, które skutecznie chroni naczepę przed włamaniem, wykorzystując przy tym nowoczesne technologie odpowiadające na wyzwania z jakimi mierzą się polscy i europejscy przedsiębiorcy z branży transportu drogowego.

Możliwość komentowania została wyłączona.

CARGOTOR-2023
czloko 2s
duis-port-2024_2
banner-600x400-1
pl
Intermodal_600x400
CT-PL_Intermodal_600x400px
BM2025
Pesa-_baner-600x400_small
v1-1

OFERTY PRACY

OGŁOSZENIA

OSTATNIE WPISY

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close