Na terminalu HHLA Altenwerder testowano instalację OPS
Najnowsza lądowa stacja zasilania Zarządu Portu Hamburg w terminalu kontenerowym HHLA Altenwerder (CTA) pomyślnie przeszła swój pierwszy test praktyczny. Po raz pierwszy statek kontenerowy – MSC Athens – został tam naładowany energią elektryczną z lądu podczas postoju. Zaplanowano już dalsze testy, aby wkrótce zintegrować zasilanie statków kontenerowych energią elektryczną z lądu z regularnymi operacjami w porcie w Hamburgu.

W zeszłym tygodniu osiągnięto kolejny ważny kamień milowy dla zrównoważonego rozwoju portu w Hamburgu: pierwszy „test integracji statków” został pomyślnie ukończony w nowej instalacji OPS w CTA. W ramach tego testu statek należący do Mediterranean Shipping Company (MSC) został zasilony energią elektryczną ze źródeł odnawialnych. Ogółem ta firma żeglugowa posiada około 40 statków, które można ładować energią elektryczną z lądu. Test został przeprowadzony wspólnie przez HPA, HHLA i MSC. Powercon i Igus działały jako partnerzy technologiczni odpowiedzialni za konwertery i złącza.
„Dzięki pierwszemu udanemu testowi elektrowni lądowej w CTA zbliżyliśmy się do celu, jakim jest zainstalowanie nowoczesnych elektrowni do dostarczania energii elektrycznej z lądu we wszystkich trzech terminalach kontenerowych HHLA w Hamburgu. To ważny krok w kierunku przyjaznej dla klimatu logistyki portowej. Cieszymy się, że nasi klienci mogą w ten sposób ładować swoje statki w czasie postoju energią o niskiej emisji. W ten sposób można zdekarbonizować dalszą część łańcucha dostaw” — powiedział Jan Hendrik Pietsch, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w HHLA.
Jako operator infrastruktury portu w Hamburgu, HPA systematycznie promuje wdrażanie przyjaznych dla klimatu systemów zaopatrzenia w energię wspólnie z partnerami, takimi jak HHLA i wiodącymi firmami żeglugowymi, takimi jak MSC. Bliska współpraca z MSC – z flotą coraz bardziej wyposażoną instalacje do odbioru energii elektrycznej z lądu – podkreśla wspólną odpowiedzialność i zaangażowanie wszystkich zaangażowanych stron w zrównoważone rozwiązania w sektorze morskim.
Dzięki stacji zasilania w CTA trzecia instalacja OPS dla statków kontenerowych w porcie w Hamburgu znajduje się obecnie w fazie przejściowej poprzedzającej regularne operacje. Ponadto stacja w terminalu kontenerowym HHLA w Burchardkai ma być gotowa w tym roku. Oznaczałoby to, że energia elektryczna z lądu byłaby dostarczana do wszystkich miejsc cumowniczych mega-statków od końca roku. Rozszerzenie tej infrastruktury jest centralnym elementem przekształcenia Hamburga w przyszłościowe, niskoemisyjne miasto portowe.