Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Port Koper obsłużył najdłuższy statek w swojej historii

10 kwietnia 2025 roku po raz pierwszy przy terminalu kontenerowym w Porcie Koper zacumował statek Al Nasriyah niemieckiego armatora Hapag-Lloyd. Kontenerowiec służy w ramach aliansu „Gemini Cooperation”, który został utworzony w lutym tego roku przez duńską linię Maersk Line i Hapag-Lloyd. Pierwszy statek nowej współpracy biznesowej, Maersk Campbell, stały gość w Koper, zawinął do terminalu kontenerowego pod koniec marca tego roku.

fot. Port Koper

Kilka globalnych firm żeglugowych zapowiedziało już reorganizację połączeń i wzajemne porozumienia w sprawie podziału usług liniowych w 2024 r., mając na celu zapewnienie bardziej niezawodnych i zoptymalizowanych usług żeglugowych, dostosowanych do nowoczesnych trendów w łańcuchach dostaw. Przedsiębiorstwa żeglugowe włączyły do ​​swojej globalnej sieci 57 linii i łącznie 340 statków, z których wiele napędzanych jest alternatywnym napędem. Tygodniowe połączenie między Azją a Adriatykiem, realizowane w ramach współpracy operacyjnej między firmami żeglugowymi, łączy Szanghaj, Ningbo, Tanjung Pelepas, Salalah i Port Said, a następnie Koper jako pierwszy port na Adriatyku i Rijekę. W drodze powrotnej do Azji statki zatrzymują się również na Sri Lance, ale poza tym, przynajmniej na razie, trzymają się bezpieczniejszej trasy wokół Afryki.

Mający 368,5 metrów długości Al Nasriyah jest najdłuższym statkiem, jaki kiedykolwiek zacumował przy terminalu kontenerowym w Koprze. Poprzedni rekordzista był o nieco ponad metr krótszy. Jest to nowoczesny statek o ładowności 15 000 jednostek kontenerowych (TEU), który jest już wyposażony w system zasilania z lądu (OPS). Jak wiadomo, w najbliższych latach Port Koper planuje zelektryfikować nabrzeża operacyjne, co znacznie zmniejszy hałas i emisję spalin w czasie, gdy statki przebywają w porcie. W pierwszej fazie projektu, do 2029 roku, umożliwi takie dokowanie dla statków kontenerowych i pasażerskich. Współpracując z firmą Eles, Luka Koper prowadzi działania mające na celu realizację projektu budowy linii przesyłowej 110 kV od Dekanovi do portu oraz stacji transformatorowej rozdzielczej na terenie portu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

CARGOTOR-2023
czloko 2s
duis-port-2024_2
banner-600x400-1
pl
Intermodal_600x400
CT-PL_Intermodal_600x400px
BM2025
Pesa-_baner-600x400_small
v1-1

OFERTY PRACY

OGŁOSZENIA

OSTATNIE WPISY

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close