Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Podsumowanie XIV Międzynarodowego Kongresu Kolejowego i Intermodalnego

Konkurencyjność kolei towarowych, znaczenie transportu intermodalnego dla bezpieczeństwa łańcuchów dostaw, wspieranie przesunięcia modalnego w transporcie z dróg na kolej oraz innowacyjność transportu szynowego były głównymi tematami debat XIV edycji Międzynarodowego Kongresu Kolejowego i Intermodalnego, który odbył się w dniach 12-13 marca w Wiśle. 

W wydarzeniu, którego organizatorami były firmy Oltis Polska oraz První Signální, a współorganizatorem Fundacja ProKolej wzięło udział ponad 300 uczestników z Polski, Republiki Czeskiej i innych krajów. Podczas debaty otwierającej z udziałem Mirosława Suchonia Posła na Sejm RP, Przewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury, uczestnicy reprezentujący przedsiębiorstwa kolejowe, branżę logistyczną i sektor publiczny przedstawili różne koncepcje na zwiększenie udziału transportu kolejowego w przewozach ładunków w Europie. Zwrócono uwagę na kwestie polityki Zielonego Ładu, możliwości rozwoju intermodalu, przyczyny zmniejszania się wolumenu kolejowych przewozów cargo i na szanse jakie tworzą programy unijne w transporcie. 

Następnie obrady zostały podzielone na dwie części. Międzynarodowy Kongres Kolejowy, składał się z 5 bloków tematycznych poświęconym zagadnieniom innowacyjnych technologii w budowie, utrzymaniu i eksploatacji urządzeń SRK, europejskich trendów w branży kolejowej, koordynacji branż podczas projektowania i realizacji inwestycji, interoperacyjności oraz prawu, finansom i bezpieczeństwie na kolei. 

Międzynarodowy Kongres Intermodalny składał się z kilku debat. Uczestnicy debaty „Truck or track” rozmawiali o rosnącej konkurencji międzygałęziowej miedzy transportem drogowym a koleją i przedstawili różne propozycje wzmocnienia branży kolejowej. W trakcie debaty „Legislacyjne, finansowe i technologiczne warunki rozwoju transportu kombinowanego” omówiono zagadnienia otoczenia prawnego transportu kombinowanego. Wskazano na przykłady korzystnych jak i szkodliwych z punktu widzenia tej branży zmian legislacyjnych na szczeblu europejskim i krajowym. 

Zmiany w geografii łańcuchów dostaw i miejsce Polski na logistycznej mapie Europy były przedmiotem debaty „Nowa geografia intermodalnych łańcuchów dostaw w Europie i kraju”. Omówiono podczas niej kwestie ekonomiczne i geopolityczne kształtujące rozwój korytarzy transportowych i hubów logistycznych. Kolejna debata poświęcona była odpowiedzi branży logistycznej na nowe problemy w łańcuchach dostaw. Zdaniem uczestników debaty przedsiębiorcy wyciągnęli konstruktywne wnioski z kryzysowych sytuacji. Uczestnicy pokazali jak branża logistyczna odpowiada na problem zakłóceń w łańcuchach dostaw. 

Podsumowaniem Kongresu była debata „Innowacje, nowości, które stają się rzeczywistością”, podczas której przedstawiono praktyczne wdrożenia innowacji w różnych przedsiębiorstwach w ostatnich latach i omówiono czynniki jakie wpływają na innowacyjność branży kolejowej i intermodalnej. Podobnie jak w poprzednich latach uczestnicy Kongresu wsparli Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce – „Sindbad”, Rodzinny Dom Czasowego Pobytu w Ustroniu. Dziękujemy wszystkim Partnerom i uczestnikom tego wydarzenia i zapraszamy za rok na jubileuszową 15. edycję Kongresu.

Zapraszamy do obejrzenia relacji z XIV edycji Kongresu na stronie: systemykolejowe.pl.

Możliwość komentowania została wyłączona.

CARGOTOR-2023
czloko 2s
duis-port-2024_2
banner-600x400-1
pl
Intermodal_600x400
CT-PL_Intermodal_600x400px
BM2025
Pesa-_baner-600x400_small
v1-1

OFERTY PRACY

OGŁOSZENIA

OSTATNIE WPISY

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close