Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

HHLA umacnia swoją pozycję jako europejski dostawca logistyki sieciowej w dynamicznym otoczeniu rynkowym

W roku obrotowym 2024 Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) odnotowała pozytywny rozwój przychodów i zysków pomimo globalnych wyzwań, takich jak trwająca słabość niemieckiej gospodarki, konflikt zbrojny na Bliskim Wschodzie i wojna na Ukrainie. Przychody Grupy wzrosły o 10,5 procent do 1 598,3 mln euro (rok poprzedni: 1 446,8 mln euro). Wynik operacyjny Grupy (EBIT) wzrósł o 22,7 procent do 134,3 mln euro, mieszcząc się tym samym w oczekiwanym przedziale od 125 mln euro do 145 mln euro (rok poprzedni: 109,4 mln euro). Skonsolidowany dochód netto po uwzględnieniu udziałów mniejszościowych wzrósł do 32,5 mln euro (rok poprzedni: 20,0 mln euro).

fot. HHLA

— W niepewnych czasach kluczowe jest strategiczne utrzymanie kursu. Dlatego konsekwentnie pracowaliśmy nad realizacją naszych celów w ciągu ostatniego roku – skupiając się na dwóch głównych obszarach: dalej wzmacnialiśmy naszą europejską sieć, w szczególności zwiększając liczbę połączeń kolejowych. Drugim celem była dalsza modernizacja i automatyzacja naszych terminali kontenerowych w Hamburgu. Na podstawie wzrostu przychodów i zysków możemy teraz z optymizmem patrzeć w przyszłość do 2025 roku — powiedziała Angela Titzrath, dyrektor generalna HHLA.

Podgrupa Port Logistics: wyniki 2024

W notowanej na giełdzie podgrupie Port Logistics przychody wzrosły o 10,8 procent do 1 561,7 mln euro (rok poprzedni: 1 408,9 mln euro). Wynik operacyjny (EBIT) wzrósł o 26,8 procent rok do roku do 117,8 mln euro (rok poprzedni: 92,9 mln euro), co mieści się w najnowszej prognozie, która zakładała zyski w przedziale od 110 mln euro do 130 mln euro. Zysk po opodatkowaniu i udziałach mniejszościowych wyniósł 23,0 mln euro (rok poprzedni: 8,7 mln euro). Oprócz znacznego wzrostu wolumenu transportu w segmencie intermodalnym, wzrost opłat za składowanie rok do roku z powodu dłuższego czasu postoju kontenerów obsługiwanych przez terminale w Hamburgu również miał pozytywny wpływ na przychody i zyski w roku obrotowym. Zysk na akcję wyniósł zatem 0,32 euro (rok poprzedni: 0,12 euro).

W segmencie kontenerów przeładunek kontenerów w terminalach portowych HHLA wzrósł rok do roku o 0,9 procent do 5970 tys. standardowych kontenerów (TEU) (rok poprzedni: 5917 tys. TEU). Objętość przeładunkowa w terminalach kontenerowych w Hamburgu wyniosła 5 686 tys. TEU i była na poziomie z roku poprzedniego (rok poprzedni: 5 687 tys. TEU). Podczas gdy wolumeny przeładunkowe na trasach do i z Dalekiego Wschodu i Bliskiego Wschodu spadły, odnotowano częściowo silny wzrost wolumenu w regionach żeglugowych Ameryki Północnej i Południowej, szczególnie w ruchu ze Stanami Zjednoczonymi. Wolumen ładunków wzrósł również w innych europejskich portach morskich, szczególnie z Belgią i Grecją. Było to spowodowane tymczasowymi zmianami tras spowodowanymi konfliktem zbrojnym na Morzu Czerwonym.

Wolumen ruchu feederów wykazał umiarkowany wzrost rok do roku. Szczególnie silny wzrost odnotowano w przeładunkach kontenerów z Niemiec, a także z Polski, Łotwy i Wielkiej Brytanii. Tymczasem wolumeny ładunków z Finlandii i Danii spadły. Udział przeładunków morskich przez feedery wzrósł do 19,4 procent (rok poprzedni: 18,6 procent).

Międzynarodowe terminale kontenerowe odnotowały wyraźny wzrost wolumenu przeładunkowego o 23,1 procent do 284 tysięcy TEU (rok poprzedni: 231 tysięcy TEU). Było to spowodowane silnym wzrostem wolumenu w wielofunkcyjnym terminalu HHLA TK Estonia i wznowieniem obsługi morskiej w Container Terminal Odessa (CTO) na Ukrainie w trzecim kwartale 2024 r. To więcej niż zrekompensowało redukcje w PLT Italy w Trieście spowodowane przekierowaniem lub anulowaniem statków w wyniku konfliktu zbrojnego na Morzu Czerwonym.

Przychody segmentu wzrosły znacząco o 9,1 procent do 773,3 mln euro (rok poprzedni: 708,8 mln euro). Było to spowodowane dłuższym czasem postoju kontenerów obsługiwanych w terminalach w Hamburgu, co nadal miało pozytywny wpływ na opłaty za składowanie, a także wzrostem wolumenu w międzynarodowych terminalach kontenerowych. Wynik operacyjny (EBIT) wzrósł o 66,6 proc. do 78,7 mln euro w okresie sprawozdawczym (rok poprzedni: 47,2 mln euro), głównie ze względu na poprawę trendu przychodów. Marża EBIT wzrosła o 3,5 punktu procentowego do 10,2 proc. (rok poprzedni: 6,7 proc.).

Transport intermodalny

W segmencie intermodalnym transport kontenerowy ogółem wzrósł o 11,6 proc. do 1787 tys. TEU (rok poprzedni: 1602 tys. TEU). Transport kolejowy wzrósł o 13,2 proc. do 1545 tys. TEU (rok poprzedni: 1365 tys. TEU). Silny wzrost w krajach niemieckojęzycznych z nawiązką zrekompensował spadek ruchu w portach morskich Adriatyku i powolny wzrost ruchu w Polsce. Do wzrostu przyczyniło się również przejęcie większościowego udziału w Roland Spedition GmbH w drugim kwartale. Transport drogowy wzrósł nieznacznie o 2,2 procent do 242 tysięcy TEU (rok poprzedni: 236 tysięcy TE

Ze wzrostem rok do roku o 14,6 procent do 711,3 miliona euro (rok poprzedni: 620,5 miliona), wzrost przychodów był silniejszy niż wzrost wolumenu transportu. Oprócz korekt cenowych, było to spowodowane głównie dalszym wzrostem udziału kolei w całkowitym wolumenie transportu intermodalnego HHLA z 85,2 proc. do 86,5 proc.

Wynik operacyjny (EBIT) wzrósł o 14,8 proc. do 83,7 mln euro w okresie sprawozdawczym (rok poprzedni: 72,9 mln euro). Marża EBIT w wysokości 11,8 proc. była porównywalna z rokiem poprzednim (rok poprzedni: 11,7 proc.). Głównym powodem pozytywnego trendu EBIT był wzrost wolumenu transportu. Przeciwny efekt stanowiły podwyższone stawki płac związkowych i ekspansja działalności w transporcie kolejowym.

Możliwość komentowania została wyłączona.

CARGOTOR-2023
czloko 2s
duis-port-2024_2
banner-600x400-1
pl
Intermodal_600x400
CT-PL_Intermodal_600x400px
BM2025
Pesa-_baner-600x400_small
v1-1

OFERTY PRACY

OGŁOSZENIA

OSTATNIE WPISY

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close