Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

W Brazylii przedstawiono wyniki analizy zastosowania technologii Hyperloop do transportu kontenerów

W Brazylii opublikowano wyniki wstępnego studium możliwości wykorzystania technologii transportu kontenerów w tubie opracowanej przez spółkę HyperloopTT do przewozu ładunków między portem Santos a Rio Preto i Sao Paulo. Z analizy wynika, że technologia taka jest możliwa do wdrożenia pod warunkiem zapewnienia finansowania z środków publicznych. 

fot. HypeloopTT

Kapsuły Hyperloop mają przewozić kontenery 40-stopowe z prędkością 600 km/h. Czas przejazdu na liczącej 549 km linii ma zostać skrócony z 4 dni do 20-30 minut. W ciągu doby system ten ma transportować 5600 TEU, dzięki czemu przyczyni się od odciążenia dróg o 4000 przejazdów samochodów ciężarowych na dobę, co pozwoli obniżyć emisje gazów cieplarnianych i poprawi bezpieczeństwo na drogach. 

Port Santos przeładowuje rocznie ponad 5 mln TEU. Każdego dnia liczący 97 km odcinek drogi między portem, a największym miastem Brazylii przejeżdża między 3000 a 15 tys. ciężarówek. Jest to spore obciążenie dla środowiska i mieszkańców, stąd potrzeba przeprowadzenia zmiany modalnej w obsłudze ładunków z terminali kontenerowych w Santos. 

Korzyści środowiskowe i ekonomiczne

W pierwszym etapie analizy, którą przeprowadziła spółka HyperloopTT wspólnie z brazylijską firmą logistyczną EGA Group i Federalnym Uniwersytetem Santa Catarina skupiono się na liczącej 169 km trasie z Santos do Campinas przez Sao Paulo, która ma największy potencjał dla zapewnienia odpowiedniego wolumenu ładunków, gwarantującego rentowność projektu. Koszt budowy systemu Hyperloop oszacowano na 9,6 mld dol. a koszty operacyjne w całym okresie eksploatacji na 1,6 mln dol. Przychody z przewozów kontenerów oszacowano na 17 mld dol. tylko dla tego pierwszego planowanego odcinka. 

Kolejne kroki

Po opublikowaniu wyników wstępnych analiz kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie studium uwarunkowań techniczny, ekonomicznych i środowiskowych projektu wraz z propozycjami finansowania. Na podstawie tych analiz rząd Brazylii podjąć ma decyzję o wsparciu projektu.

— To badanie stanowi znaczący przełom w badaniach nad transportem towarowym, ponieważ jako pierwsze ocenia wykonalność technologii hyperloop w przypadku operacji logistycznych na dużą skalę. Hyperloop może zrewolucjonizować sektor, zapewniając szybki, bezpieczny i zrównoważony system, który zmniejsza emisję CO₂ i zależność od paliw kopalnych. Nasza analiza nie tylko pokazuje techniczną i ekonomiczną wykonalność hyperloop w Brazylii, ale także przygotowuje grunt pod przyszłość infrastruktury logistycznej, wnosząc tak bardzo potrzebne innowacje i wydajność do transportu kontenerowego — skomentował prof. Amir Mattar Valente z Uniwersytetu Santa Catarina.

System transportowania kontenerów w kapsułach Hyperloop zaprezentowany został w 2021 r. podczas ITS World Congress w Hamburgu. Koncepcja opracowana została przez HyperloopTT która wspólnie z spółką HHLA prowadziła projekt badawczy HyperPort™. 

Czytaj też: HHLA i HyperloopTT zaprezentują innowacyjny system transportu kontenerów

Możliwość komentowania została wyłączona.

CARGOTOR-2023
czloko 2s
duis-port-2024_2
banner-600x400-1
pl
Intermodal_600x400
CT-PL_Intermodal_600x400px
BM2025
Pesa-_baner-600x400_small
v1-1

OFERTY PRACY

OGŁOSZENIA

OSTATNIE WPISY

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close