Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Przedsiębiorcy o Zachodnim Drogowym Obejściu Szczecina: inwestycja dekady

Ożywienie dla sektora budowlanego, szansa na lepsze skomunikowanie Szczecina z zachodniopomorskim pasem nadmorskim, lepsza komunikacja z Zakładami Chemicznymi w Policach i Polimerami Police oraz wyprowadzenie ciężkiego ruchu z centrum Szczecina. Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina to inwestycja, która zbliża się wielkimi krokami i w opinii przedsiębiorców zrzeszonych w Północnej Izbie Gospodarczej jest szansa, że będzie inwestycyjnym kołem zamachowym Pomorza Zachodniego. 

źródło: GDDKiA

W piątek w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie podpisano zgodę na budowę tuneli pod Odrą w ramach Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina. To oznacza, że podpinane są już wszystkie zezwolenia na budowę trzech fragmentów tej wielkiej inwestycji. Pozostaje nam czekać na podpisanie umów z wykonawcami. 

– Pomorze Zachodnie w ostatnich latach czekało na realizacje kilku inwestycji drogowych, które sprawią, że nasz region nabierze wiatru w żagle. Nasza infrastruktura potrzebowała wsparcia rozwojowego. Mówię o S3, S6, torze wodnym czy tunelu w Świnoujściu. Do tego zestawu inwestycyjnych marzeń brakuje jeszcze kilku pozycji, ale na pewno Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina to będzie prawdziwa perła w koronie. To inwestycja, która przynosi nam rozwój z każdej możliwej strony – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. 

Zadanie docelowo ułatwi dotarcie ciężkich pojazdów do Zakładów Chemicznych Police, ale inwestycja ma także strategiczne znaczenie dla rozwoju portu czy zachodniopomorskiej turystyki. – Szczecin i Police zostaną spięte sprawnym systemem komunikacyjnym z innymi częściami regionu, a nowoczesna trasa sprawi, że ruch ciężkich pojazdów ominie centrum Szczecina. To otworzy nowe tereny inwestycyjne w Policach i okolicy. Tym bardziej musimy dbać o polski przemysł chemiczny, by nowa inwestycja mogła być dla niego komplementarna – mówi Hanna Mojsiuk. 

Otwarcie dla portu w Szczecinie, Świnoujściu i Policach, ale nie tylko. To może być jedna z najbardziej spektakularnych inwestycji ostatniej dekady

Inwestycja warta będzie ponad 7,5 miliarda złotych i będzie jednym z najbardziej spektakularnych zadań inwestycyjnych w Polsce w ostatniej dekadzie. Mowa o rekordowej ilości mostów, wiaduktów oraz długim tunelu pod Odrą.

Dla lokalnych przedsiębiorców będzie to gwarancja zleceń i kolejny bodziec rozwojowy dla sektora budowlanego. – Zbudowane Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina będzie spektakularną inwestycją, ale przedsiębiorcy zyskają także na procesie budowy. Nawet jeżeli wykonawcami będą światowi giganci to podwykonawcami będą pewnie w dużej mierze firmy lokalne – mówi Łukasz Zemski, przewodniczący Klastra Budowlanego przy Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie. 

– Zyskają firmy zajmujące się zamówieniami publicznymi i jednostki gospodarcze głodne zleceń infrastrukturalnych, czekające na alokację środków z Krajowego Planu Odbudowy. To ważny impuls rozwojowy – przyznaje Łukasz Zemski, prezes Klastra Budowlanego przy Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie.

– Nie mam wątpliwości, że tak wielkie zadania sprawiają, że podnosi się atrakcyjność inwestycyjna naszego regionu. Sektor TSL będzie wspierać inwestorów w czasie budowy, bo przecież materiały budowlane i poszczególne elementy konstrukcji tej inwestycji trzeba będzie przetransportować do Szczecina. Inna sprawa to oczywiście to, jak mocno usprawni się ruch do Zakładów Chemicznych Police i do Polimerów Police. Będzie to również szansa dla szczecińskiego portu oraz dla portu w Policach, bo łatwiej będzie przygotować transport połączony z komunikacją drogową. Widzimy tu zalety na wielu przestrzeniach. Myślę, że dzisiaj nie jesteśmy w stanie jeszcze w całości ocenić jak wielki potencjał drzemię w tej inwestycji – przyznaje Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy CSL.  

Szacuje się, że jeszcze w 2025 roku rozpocznie się realizacja inwestycji pod kątem infrastrukturalnym. Pierwsze odcinki Zachodniej Drogowej Obwodnicy Szczecina będą gotowe w 2028 roku, a całość w roku 2032. 

Rozwój sektora sektora transportu i logistyki w regionie Szczecina będzie tematem Konferencji INTERMODAL IN POLAND NORTH-SOUTH, która odbędzie się w dniach 10-11 września. Program wydarzenia oraz informacje organizacyjne znajdą Państwo na stronie: intermodalinpoland.eu/intermodal-in-poland-north-south-2025/

Możliwość komentowania została wyłączona.

CARGOTOR-2023
czloko 2s
duis-port-2024_2
banner-600x400-1
pl
Intermodal_600x400
CT-PL_Intermodal_600x400px
BM2025
Pesa-_baner-600x400_small
v1-1

OFERTY PRACY

OGŁOSZENIA

OSTATNIE WPISY

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close