Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

800 linii kolejowych zostanie wyremontowanych w ramach KPO

W ramach Krajowego Planu Odbudowy PKP PLK SA zmodernizują minimum 800 km linii kolejowych. Inwestycje zostaną zrealizowane za 10,7 mld zł.

fot. Pixabay

— Chcemy precyzyjnie inwestować pieniądze na modernizację linii kolejowych. Środki z KPO przeznaczone będą na poprawę czasów przejazdów pociągów dzięki zwiększeniu przepustowości linii, ich lepszym parametrom oraz likwidacji wąskich gardeł. Naszym celem jest uzyskanie szybkich efektów w możliwie krótkim czasie —powiedział wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

Ze względu na istotne znaczenie projektów dotyczących modernizacji i rewitalizacji linii kolejowych przeznaczono na nie 10,7 mld zł, co stanowi 59% dostępnych środków na inwestycje kolejowe w ramach KPO. — Możliwość wybudowania większej liczby nowoczesnej infrastruktury, która  skróci czas dojazdu i poprawi jakość podróżowania koleją w Polsce to efekt wytężonej pracy wiceministra Piotra Malepszaka i Ministerstwa Infrastruktury nad tym, aby inwestycje robić dokładnie takie, jakie powinny być. Nie za duże, nie za małe, frontem do człowieka a nie do ideologii — powiedział wiceminister funduszy i polityki regionalnej Jan Szyszko.

W ramach KPO zaplanowano około 40 projektów dotyczących linii kolejowych, wśród których znajduje się m.in. modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, na odc. Chabówka – Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – Klęczany – Nowy Sącz (wartość: 4 mld zł), w ramach realizacji kluczowego dla Małopolski projektu kolejowego Podłęże – Piekiełko.

Kompleksowe wsparcie dla kolei

Inwestycje kolejowe w Polsce finansowane są nie tylko z KPO, ale również z programów takich jak Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko, Instrument „Łącząc Europę” (CEF – Connecting Europe Facility), Program Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej oraz Regionalne Programy. Łącznie ok. 33 mld zł z funduszy unijnych w latach 2021-2027 pozwoli na dalszy rozwój infrastruktury kolejowej, zakup nowoczesnych składów i wdrażanie cyfrowych systemów sterowania ruchem.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close