Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Na terminalu HHLA CTB oddano do użytku automatyczne bloki składowe

HHLA Container Terminal Burchardkai (CTB) w Hamburgu konsekwentnie podąża ścieżką automatyzacji i zrównoważonego rozwoju. W ostatnich miesiącach pomyślnie oddano do użytku trzy kolejne, najnowocześniejsze bloki składowe. Oznacza to, że w CTB jest obecnie w użyciu łącznie 22 bloków z napędem elektrycznym, co wnosi istotny wkład w zrównoważony rozwój terminalu.

fot. HHLA

Od końca 2024 r. trzy nowe bloki składowe są stopniowo integrowane z operacjami terminalowymi. Rozszerzają one istniejącą pojemność magazynową bloku o około 6000 standardowych kontenerów (TEU) do prawie 45 000 TEU. Dzięki gęstszemu składowaniu w zautomatyzowanych blokach magazynowych wymagana przestrzeń jest mniejsza o połowę w porównaniu z konwencjonalnymi placami bramowymi.

Nowe bloki składowe przylegają do północnej strony istniejącego zautomatyzowanego placu kontenerowego i są obsługiwane przez trzy suwnice bramowe zasilane elektrycznie. Będą one zasilane wyłącznie energią elektryczną ze źródeł odnawialnych i pomogą zmniejszyć emisję CO2. To w dużym stopniu przyczynia się do realizacji celu HHLA, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej całej Grupy do 2040 r.

„Dzięki trzem nowym blokom składowym konsekwentnie modernizujemy nasz terminal. Innowacyjne systemy oferują bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni, redukują emisje i optymalizują operacje dla naszych klientów. W ten sposób nie tylko zwiększamy wydajność CTB, ale także podejmujemy znaczący krok w kierunku osiągnięcia naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju” — komentuje Ingo Witte, dyrektor zarządzający CTB.

Kompleksowa modernizacja największego terminalu kontenerowego w Niemczech jest postrzegana jako jeden z najbardziej ambitnych projektów typu brownfield w branży. Oprócz rozbudowy zautomatyzowanego składowania blokowego, wdrożenie automatycznie sterowanych pojazdów (AGV) do obsługi kontenerów na nabrzeżach megastatków podczas normalnych operacji jest również przedmiotem szczególnego zainteresowania. Jako zautomatyzowany hub kontenerowy, CTB jest kluczowym elementem infrastruktury portu w Hamburgu i europejskiej sieci HHLA.

Jak działają systemy suwnic magazynowych:

Zautomatyzowany magazyn kontenerów w CTB składa się z bloków o szerokości 42 metrów i długości 375 metrów, ustawionych obok siebie, o pojemności od 1980 do 2130 TEU, w zależności od ich typu. Jedną ze szczególnych cech CTB jest innowacyjny system suwnic placowych, który składa się z trzech suwnic portalowych, które mogą przejeżdżać jeden nad drugim. Ta wyjątkowa technologia znacznie zwiększa wydajność, optymalizując sterowanie suwnicą i poruszając się bardziej wydajnie.

Wysokowydajny system informatyczny systemów suwnic jest płynnie zintegrowany z ogólnym systemem sterowania terminala i jest obsługiwany przez specjalnie opracowany moduł AI od kilku lat. Ta AI pomaga znaleźć optymalne miejsca składowania przechowywanych kontenerów, ograniczając energochłonne procesy ponownego składowania do minimum. To inteligentne zarządzanie sprawia, że ​​procesy są bardziej wydajne i chroni zasoby, co oznacza kolejny krok w kierunku bardziej zrównoważonej logistyki portowej.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close