Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Contargo uruchomiło największą prywatną stację ładowania e-ciężarówek w Niemczech

W piątek sieć logistyczna Contargo w głębi lądu kontenerowego świętowała oficjalne otwarcie infrastruktury ładowania dla całkowicie elektrycznych ciężarówek w swoim terminalu w Neuss. Obecnie przedsiębiorstwo instaluje do 90 punktów ładowania dla swojej rosnącej floty e-ciężarówek w 15 swoich lokalizacjach, wraz z systemami zarządzania energią, które obejmują magazynowanie baterii – wspierane przez rząd federalny. To inauguracja największej w Niemczech prywatnej infrastruktury ładowania dla elektrycznych ciężarówek.

fot. Contargo

„Dziś w terminalu w Neuss otwieramy osiem punktów ładowania, które symbolicznie reprezentują wszystkie inne lokalizacje, ale oznaczają o wiele więcej. To kamień węgielny dekarbonizacji naszej floty ciężarówek. Jako jedna z największych trójmodalnych sieci logistycznych kontenerów w głębi lądu mamy obowiązek przedstawiania prawdziwych rozwiązań, aby aktywnie napędzać transformację transportową, wspólnie z naszymi klientami. To zobowiązanie jest ważne, ponieważ transport kombinowany odnotuje silny wzrost w ciągu najbliższych kilku lat”, mówi Jürgen Albersmann, dyrektor generalny Contargo.

Orientacja na wzrost

Podobny sprzęt jest obecnie instalowany w 14 innych lokalizacjach Grupy Contargo. 22 punkty ładowania w siedmiu różnych lokalizacjach, każdy o mocy 250 kW, są już w użyciu, a w niedalekiej przyszłości planuje się łącznie 90. Posiadając własną infrastrukturę ładowania, przedsiębiorstwo jest w stanie dostarczać swoim w pełni elektrycznym ciężarówkom zieloną energię elektryczną.

Obecnie flota w pełni elektrycznych 44-tonowych ciężarówek w Contargo składa się łącznie z 57 pojazdów, a wkrótce zostanie dostarczonych kolejnych 33. Gdy tylko 90 punktów ładowania będzie w użyciu, powinno być możliwe zwiększenie floty. Infrastruktura ładowania jest zatem ukierunkowana na przyszły wzrost i powinna być również w przyszłości wykorzystywana przez pojazdy podwykonawców.

Pionierskie prace na drodze do infrastruktury ładowania

W przyszłości terminale Contargo będą pobierać energię elektryczną nie tylko od zewnętrznych dostawców, ale także z energii odzyskanej z dźwigów i instalacji fotowoltaicznych. Systemy akumulatorów zapewniają, że nie wystąpią żadne szczyty, które powodowałyby dodatkowe koszty eksploatacji, a nadwyżki energii elektrycznej można magazynować do wykorzystania w okresach dużego zapotrzebowania.

Ta integracja infrastruktury ładowania, przeprowadzona bez przerywania pracy terminala, jest niezwykle skomplikowanym zadaniem, co potwierdza Pinar Yüzgec Elma, kierownik projektu infrastruktury ładowania w Contargo. „Po pierwsze, musimy współpracować z bardzo dużą liczbą uczestników projektu, w tym operatorami sieci, właścicielami gruntów i władzami budowlanymi. Po drugie, bardzo niewielu z nich ma doświadczenie w tego typu projekcie. Jednak imponujące jest to, jak wszyscy współpracują nad tym przyszłościowym rozwiązaniem”.

86 ciężarówek elektrycznych i 93 słupy ładowania są wspierane finansowaniem w wysokości około 42,4 mln EUR z Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu w ramach Wytycznych dotyczących finansowania na zakup pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu układami napędowymi oraz wdrożenie infrastruktury do tankowania i ładowania (KsNI). Z tego około 15,1 mln EUR jest przekazywanych w ramach niemieckiego planu odbudowy i odporności (DARP) za pośrednictwem Europejskiego Instrumentu Odbudowy i Odporności (RRF) w ramach programu NextGenerationEU. Wytyczne finansowania są koordynowane przez NOW GmbH (National Organisation Hydrogen and Fuel Cell Technology). Wnioski są zatwierdzane przez Federal Logistics and Mobility Office (BALM).

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close