Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Laude zwiększa udziały w transporcie do portów Wielkiej Odessy

W ubiegłym roku, pomimo rosyjskich ataków, przez ukraińskie porty Wielkiej Odessy na eksport trafiło 79,9 mln ton różnych produktów, a kolejne 17,3 mln ton zostało wysłane z portów naddunajskich. W przeważającej części – ok. 60 mln ton – był to eksport produktów rolnych. Resztę stanowiła stal. Laude Smart Intermodal systematycznie zwiększa udziały w transporcie do ukraińskich portów. 

fot. Laude

– Obsługa połączeń z portami Wielkiej Odessy jest jednym z naszych kluczowych kierunków przewozowych – podkreśla Pavel Kalasko (ukr. Павел Колоско), wiceprezes ds. rynków wschodnich Laude Smart Intermodal i dyrektor generalny spółki na Ukrainie. – W tym zakresie współpracujemy zarówno z firmami ukraińskimi, jak i międzynarodowymi, co pozwala nam utrzymać wysoki poziom usług mimo trudności związanych z wojną – dodaje Pavel Kalasko.

W ubiegłym roku ok. 60% ładunków przewożonych przez polską spółkę stanowiły wyroby zbożowe. – Można powiedzieć, że braliśmy udział w realizacji zadań związanych z zapewnieniem globalnego bezpieczeństwa żywnościowego. Pozostałe 40% naszych przewozów to wyroby stalowe, paletyzowane oraz kontenery linii morskich co również pokazuje, jak zróżnicowany jest nasz portfel transportowy i jak elastycznie potrafimy reagować na potrzeby klientów w kraju, który prowadzi regularną wojnę. Mówię o tej wojnie dlatego, że ograniczając informacje tylko do tras i wolumenów, zapominamy, w jakich warunkach prowadzona jest dziś działalność na Ukrainie – komentuje spółka.

W pierwszym półroczu 2024 r. pociągi Laude Smart Intermodal przewiozły w Ukrainie ponad 53 000 TEU, trzeci kwartał zamknięto wynikiem ponad 80 000 TEU, a prognozy na cały rok wskazują, że spółka osiągnie wynik bliski 107 000 TEU. – Nie trzeba lepszego potwierdzenia skali działalności, jaką prowadzimy na Ukrainie – stwierdził Pavel Kalasko. Polski przewoźnik świadczy usługi przede wszystkim z wykorzystaniem własnych 40-stopowych platform i osadzonych na nich specjalistycznych kontenerów dostosowanych do różnych rodzajów ładunków.

Warto przypomnieć, że spółka z Torunia wprowadziła do eksploatacji wiele innowacyjnych rozwiązań. Pierwsze były kontenery ze składaną podłogą HTCOIL do przewozu kręgów stalowych, następnie – kontenery do przewozu stali oraz 20-stopowe kontenery HTSYP do przewozu materiałów sypkich lub palet o pojemności powiększonej do 43 m3. Teraz doszły do tego tank-kontenery o pojemności nominalnej 52,3 m³, w których pojemność użytkowa stanowi 85% nominalnej.

Jeszcze w tym kwartale na Ukrainie zaczną być wykorzystywane tank-kontenery, w których możliwe jest przewożenie oleju, benzyn, gazu czy cementu. – Finalizujemy umowy, zarówno od strony operacyjnej, jak i infrastrukturalnej. Tank kontenery to duży krok w kierunku dywersyfikacji oferty, co pozwoli nam zaspokoić rosnące potrzeby rynku w zakresie transportu cieczy i materiałów wymagających specjalistycznych warunków transportowych – zwraca uwagę Pavel Kalasko i podsumowuje: – Zresztą to nie tylko kwestia transportu. W przypadku paliw wszędzie tam, gdzie będzie niezbędna infrastruktura wyładowcza, nasz tank-kontener może zostać podłączony bezpośrednio np. do instalacji gazowej. 

Ogółem w czasie funkcjonowania ukraińskiego korytarza zbożowego porty Wielkiej Odessy opuściło ok. 3500 statków. Eksportowano przede wszystkim kukurydzę (o wartości 4,9 mld dolarów), pszenicę (3,68 mld dolarów), rudy żelaza (2,75 mld dolarów) i soję (1,29 mld dolarów).

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close