Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Case Study: Wdrożenie Yard Management System (YMS) w firmie LTG Infra

AB LTG Infra jest zarządcą infrastruktury kolejowej na Litwie, odpowiedzialnym za modernizację, rozwój i utrzymanie sieci kolejowej o długości 1 767 km. Firma dąży do zapewnienia niezawodnej i wydajnej infrastruktury kolejowej, kluczowej dla transportu pasażerskiego i towarowego, realizując priorytetowe projekty modernizacji infrastruktury na międzynarodowych korytarzach transportowych. Aby zautomatyzować operacje na bocznicach kolejowych, firma LTG Infra wdrożyła Yard Management System (YMS) – zaawansowane narzędzie do zarządzania ruchem na bocznicach oraz operacjami manewrowymi.

fot. Petrosoft.Pl

Tło projektu 

Przed wdrożeniem YMS, LTG Infra korzystała z dwóch systemów: OPKIS i STOKIS, które miały ograniczone możliwości w zakresie kompleksowego zarządzania bocznicami i operacjami pomiędzy nimi. Potrzebny był WEB-owy system, który zautomatyzowałby i zoptymalizował procesy związane z zarządzaniem bocznicami, w tym ruch pociągów, manewry wagonów oraz dostosowanie infrastruktury do aktualnych wymagań.

Wyzwania

  • Zarządzanie operacjami na 100 bocznicach: Koordynacja ruchu i operacji manewrowych pomiędzy licznymi bocznicami kolejowymi w całej Litwie.
  • Automatyzacja procesów: Potrzeba automatyzacji operacji manewrowych, w tym wprowadzania dokumentów, generowania raportów oraz śledzenia statusów operacji.
  • Wizualizacja bocznic: Zapewnienie graficznej wizualizacji infrastruktury kolejowej na bocznicach, umożliwiającej dynamiczne planowanie operacji i uniknięcie konfliktów manewrowych.
  • Monitorowanie przepustowości: Zwiększenie przepustowości linii kolejowych jednocześnie kontrolując ruch i operacje na bocznicach.

Rozwiązania

1. Wdrożenie Yard Management System (YMS):

      • Zarządzanie operacjami na bocznicach: YMS obsługuje wszystkie operacje na 100 bocznicach kolejowych, w tym ruch pociągów pomiędzy bocznicami, manewry wagonów, przyjazdy i odjazdy.
      • Automatyzacja dokumentów: System umożliwia automatyczne wprowadzanie dokumentów takich jak rozkłady jazdy, wykazy pojazdów, przejazdy przez stacje i dokumenty manewrowe (shunting request), które operatorzy mogą przetwarzać w czasie rzeczywistym.
      • Monitorowanie statusów operacji: Operatorzy mogą śledzić statusy realizacji dokumentów (zrealizowane, w trakcie, niezrealizowane) oraz planować działania w zależności od dynamicznej sytuacji na bocznicy.

      2. Wizualizacja graficzna infrastruktury:

        • Graficzny model bocznic: Każda bocznica posiada wizualizację torów, peronów, zwrotnic, która uwzględnia takie parametry jak zajętość torów (w metrach lub sztukach), rodzaj torów (szerokość, elektryfikacja) oraz aktualne ograniczenia (np. remonty).
        • Dynamiczne zarządzanie składami: Dzięki funkcji drag-and-drop operatorzy mogą łatwo przenosić wagony i lokomotywy między torami, dostosowując widok do własnych preferencji.

        3. Optymalizacja manewrów:

        • Automatyzacja operacji manewrowych: Na podstawie dokumentów manewrowych system automatycznie rozprowadza wagony na odpowiednie tory, umożliwiając wygodne zarządzanie składami na bocznicach. Operatorzy mogą monitorować postęp operacji w czasie rzeczywistym i zatwierdzać poszczególne etapy manewrów.
        • Śledzenie przemieszczania wagonów: System pozwala na śledzenie przemieszczania wagonów oraz ich statusu. W przypadku niepełnych operacji (np. przemieszczenie tylko części składu), system zapisuje status i wymaga podania przyczyny niezrealizowania operacji.

        4. Konfiguracja ścieżek przemieszczania:

        • Ścieżki manewrowe: System umożliwia konfigurację tras manewrowych (np. A-B-C lub E-F-G), uwzględniając dynamiczne warunki, takie jak zajętość torów, remonty czy inne przeszkody. Automatyczne powiadomienia o konfliktach, w których może wystąpić kolizja lub zator.

        5. Raportowanie i analiza:

        • Rozbudowane raporty: System YMS umożliwia generowanie rozbudowanych raportów dotyczących stanu bocznic, przemieszczania wagonów, realizacji manewrów oraz pracy operatorów.
        • System BMS: Billing Management System rejestruje wszystkie operacje przemieszczenia wagonów innego przewoźnika, co pozwala na precyzyjne rozliczenie finansowe za wykonane usługi. Dane są przekazywane do systemu SAP, gdzie generowane są faktury.

        Wyniki

        • Osiągnięcie kamienia milowego: Przygotowanie i wdrożenie systemu YMS wraz z integracją Billing Management System (BMS) stanowi istotny etap projektu, zapewniając fundament dla dalszych integracji i rozwoju systemu.
        • Zwiększenie efektywności operacyjnej: Dzięki wdrożeniu YMS, LTG Infra znacznie zwiększyła efektywność zarządzania operacjami na bocznicach, automatyzując procesy dokumentacji i manewrów.
        • Lepsza koordynacja ruchu: Graficzna wizualizacja bocznic oraz dynamiczne zarządzanie torami umożliwiły łatwiejsze planowanie i realizację operacji, minimalizując ryzyko kolizji lub zatorów.
        • Optymalizacja wykorzystania infrastruktury: Możliwość konfiguracji ścieżek manewrowych oraz monitorowania zajętości torów zwiększyła przepustowość linii kolejowych i poprawiła zarządzanie infrastrukturą.
        • Precyzyjne rozliczanie operacji: System BMS umożliwił precyzyjne rozliczanie przewoźników za wykonane operacje manewrowe, co usprawniło procesy finansowe.

        Przykłady

        • Automatyczne dokumenty manewrowe: System automatycznie generuje dokumenty, takie jak shunting request, na podstawie których operatorzy realizują operacje manewrowe.
        • Graficzna wizualizacja bocznic: Operatorzy mogą łatwo zarządzać torami i składami dzięki dynamicznej wizualizacji torów oraz funkcji drag-and-drop.
        • Optymalizacja manewrów: Dzięki automatyzacji, system samodzielnie rozprowadza wagony na odpowiednie tory, co przyspiesza operacje manewrowe.
        • Konflikty manewrów: System automatycznie wykrywa konflikty w operacjach manewrowych, zapobiegając błędom i opóźnieniom.

        Podsumowanie 

        Wdrożenie Yard Management System (YMS) w firmie LTG Infra znacząco poprawiło zarządzanie operacjami na bocznicach kolejowych, automatyzując kluczowe procesy i zwiększając efektywność ruchu kolejowego. Przygotowanie systemu YMS wraz z Billing Management System (BMS) stanowi kluczowy kamień milowy w projekcie, podkreślając zaawansowanie technologiczne LTG Infra oraz wspierając precyzyjne rozliczanie operacji przewoźników. Dzięki zaawansowanej wizualizacji graficznej, dynamicznemu zarządzaniu torami oraz precyzyjnemu raportowaniu, LTG Infra osiągnęła lepszą kontrolę nad ruchem kolejowym i optymalizację infrastruktury.

        Możliwość komentowania została wyłączona.

        Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

        The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

        Close