Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rhenus został większościowym udziałowcem Bulk Cargo Port Szczecin

W październiku 2024 roku Grupa Rhenus nabyła dodatkowe 58,5 procent udziałów w polskiego operatora portowego, dzięki czemu stała się większościowym udziałowcem posiadającym łącznie 98,5 procent udziałów. Przejęcie utoruje Grupie Rhenus drogę do dalszego rozwoju działalności w Szczecinie.

fot. Bulk Cargo

Rhenus początkowo nabył pierwsze 40 procent Bulk Cargo – Port Szczecin Sp. z o.o. w 2022 roku. Grupa Rhenus działa w Polsce oraz jest aktywna w szczecińskim  porcie od ponad 30 lat. Zatrudnienie w polskich spółkach sięga 3500 osób.

— Port szczeciński, ze swoim znaczeniem dla europejskich dróg wodnych, ma także ogromne znaczenie dla sieci Rhenus. Potencjał tego portu w zakresie przyjaznych środowisku łańcuchów dostaw na rynek Polski, Czech i wschodnich Niemiec jest ogromny. Jako Rhenus wspieramy polskich klientów od 30 lat i nadal będziemy opracowywać dla nich efektywne rozwiązania logistyczne – mówi Michael de Reese, dyrektor dywizji Rhenus Port Logistics. 

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście zainwestował już wcześniej w rozwój, między innymi poprzez  pogłębienie toru wodnego i wzmocnienie ścian nabrzeży. — Dlatego planujemy wykorzystać te poprzednie inwestycje i dalej rozwijać infrastrukturę portową, a także sprzęt i technologię przeładunkową w porcie szczecińskim – kontynuuje Micheal de Reese.

Jako największy operator terminali w Szczecinie, Bulk Cargo przeładowuje około czterech milionów ton towarów rocznie. Terminal składa się z jedenastu stanowisk postojowych i 3,5 km nabrzeża. Usługi świadczone w bałtyckim porcie obejmują przeładunek towarów masowych i drobnicowych przy użyciu specjalistycznego sprzętu, magazynowanie, przeładunek i spedycję portową drogą wodną śródlądową, transportem drogowym i kolejowym. Choć w przeszłości port był najbardziej znany z przeładunku węgla i rud dla polskich kopalń, hut i koksowni, dziś Szczecin jest portem wielofunkcyjnym, umożliwiającym przeładunek ładunków masowych, drobnicowych i płynnych.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close