Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Spółka Cargotor uhonorowana Medalem 30-lecia Panoramy Lubelskiej

Firma Cargotor znalazła się w gronie firm, które uhonorowało wydawnictwo „Panorama Lubelska” medalem z okazji swojego jubileuszu 30-lecia. 28 listopada odbyła się konferencja „Konkurencyjne Lubelskie”, w trakcie której wręczono medale oraz odbyła się debata nt. konkurencyjności lubelskich przedsiębiorstw, w której udział wziął prezes Cargotoru Marek Słomka. 

Hub logistyczny w Małaszewiczach, jest jednym z ważniejszych ośrodków gospodarczych Województwa Lubelskiego, który generuje duże przychody dla budżetu państwa i tworzy wartość dodaną dla gospodarki regionu. Podczas jubileuszowej gali „Panoramy Lubelskiej” zwrócono uwagę na znaczenie transportu kolejowego i intermodalnego dla konkurencyjności gospodarki.

— Dla spółki Cargotor zaszczytem jest prowadzić działalność w Województwie Lubelskim. My jesteśmy zlokalizowani w Małaszewiczach, gdzie są terminale przeładunkowe, ponad 180 km torów i 243 ha gruntów, które są przeznaczone na przeładunki. Co prawda teraz mamy dość trudne czasy ze względu na sankcje nałożone przez Unię Europejską na Rosję i Białoruś, gdyż Małaszewicze znajdują się przy granicy białoruskiej. Natomiast cały czas rozwijamy kolejowy Nowy Jedwabny Szlak. Pokazujemy, że ten region jest idealnym miejscem dla przeładunków w transporcie miedzy Azją a Europą — powiedział prezes Marek Słomka, podczas panelu dyskusyjnego. 

Kolej a konkurencyjność gospodarki

Kolej jest gałęzią transportu, która ma bardzo duży potencjał rozwoju. Jest ekologiczna i odciąża drogi, które są mocno obciążone przez samochody ciężarowe i osobowe, których ciągle przybywa. Działania spółki Cargotor zmierzają do umożliwienia przeniesienia większej ilości ładunków w transporcie towarowym z dróg na kolej. 

— Przygotowujemy kolej, aby przedsiębiorstwa z niej chętniej korzystały. Robimy to poprzez różne programy i projekty. Przygotowujemy m.in. projekt rewitalizacji punktów przeładunkowych, które znajdują się w całym kraju. My jako spółka Cargotor posiadamy obecnie 21 takich punktów. Staramy się otwierać nowe miejsca przeładunkowe dla nowych klientów w tym również dla transportu intermodalnego, który w Polsce ma duży potencjał rozwoju — powiedział prezes Cargotoru. 

Polska jest krajem położonym w środkowej Europie i powinna wykorzystać tę szansę, którą daje geopolityka. Na potrzebę takich inwestycji zwrócono uwagę podczas konferencji w Lublinie. — Polska potrzebuje nowych terminali przeładunkowych i ściągnięcia przewozów ładunków do Polski. Trzeba wspierać korytarze transportowe, które przebiegają przez nasz kraj. Wiąże się to również z finansowaniem takich inwestycji. Nasz projekt modernizacji Rejonu Przeładunkowego Małaszewicze ma wartość 3,5 mld zł i obejmuje przebudowę całego układu torowego. To pozwoli zwiększyć naszą konkurencyjność w Europie. Jeżeli zakończy się wojna na Ukrainie, to będziemy mogli wykorzystać tę szansę, jeśli wybudujemy suche porty i zmodernizujemy infrastrukturę kolejową. Województwo Lubelskie pokazuje, jak można kreatywnie wykorzystywać możliwości kolei i warto z tego przykładu korzystać — powiedział Marek Słomka. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close