Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Łączenie sił przewoźników kontenerowych

Kilku największych kontenerowych przewoźników oceanicznych ogłosiło w ostatnich dniach uruchomienie w 2025 roku nowych stałych połączeń, a także plany współpracy z innymi operatorami. Oznacza to rozszerzenie oferty usług transportowych i wzrost konkurencji między trzema sojuszami i samodzielnie działającym od przyszłego roku MSC, po rozpadzie aliansu 2M.

fot. HMM

Zmiany te podążają w dużej mierze za wzrostem stawek frachtu na niektórych trasach, z powodu kryzysu na Morzu Czerwonym. Wraz z ogłoszonym wcześniej modelem działania nowego sojuszu Gemini (Maersk, Hapag-Lloyd), zakładającym zmniejszenie stałych połączeń oceanicznych a większą liczbę połączeń dowozowych (feederowych), zmienią dość istotnie przyszłoroczny rynek. 

ONE współpracuje z Ocean Alliance

Na początku tygodnia japońska linia kontenerowa ONE (Ocean Network Express, którą tworzą przewoźnicy: Kawasaki Kisen Kaisha, Mitsui O.S.K. Lines – MOL i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha – NYK) oświadczyła, że dołączy do trzech połączeń transatlantyckich realizowanych przez przewoźników sojuszu Ocean Alliance (CMA CGM, Cosco/OOCL i Evergreen). Wspólnie będą obsługiwać usługi o nazwie: AT1, AT2 i AT3, które łączą Europę Północną ze wschodnim wybrzeżem USA. 

Oczekuje się też, że obecna sieć Ocean Alliance – Day 8, uruchomiona w kwietniu, zostanie zastąpiona przez wersję Day 9, a rotacje portów w usługach AT1, AT2 i AT3 sugerują „bardziej skoncentrowane podejście do zawijania do portów w Ameryce Północnej’, informuje portal The Loadstar. Z Europy Północnej statki w połączeniu TA1 będą zawijać tylko do Nowego Jorku i Baltimore, w TA2 – do Charleston i Savannah, a w TA3 – do Veracruz, Altamira, Houston i Nowego Orleanu.

Dane EconDB pokazują, że stawki transatlantyckie podwoiły się w tym roku, po wprowadzeniu wyższych stawek FAK, dopłat w szczycie sezonu i groźbie akcji protestacyjnych ze strony dokerów ze wschodniego wybrzeża USA. 

Trudny start ONE

Powyższa decyzja ONE może mieć związek z odroczeniem 9 bm. przez Amerykańską Federalną Komisję Morską zatwierdzenie nowego sojuszu armatorów kontenerowych Premier Alliance, w składzie: ONE, HMM i Yang Ming. Już wcześniej ogłosił on „strategiczne partnerstwo” z MSC. W ocenie analityków, przewoźnicy z Premier Alliance wypracowują swoje oferty transatlantyckie głównie na zasadzie indywidualnej i prawdopodobnie będą poszukiwać umów VSA z przewoźnikami zewnętrznymi.

HHM i ONE

Flagowy przewoźnik Korei Południowej – HMM ogłosił 17 bm. uruchomienie w lutym usługi TA1, dzięki współpracy z ONE. Ta ostatnia poinformowała, że będzie ją sprzedawać jako AL5. Linia ta będzie łączyła Europę Północną z portami zarówno na wschodnim, jak i zachodnim wybrzeżu USA.nPełna rotacja portów będzie następująca: Southampton – Le Havre – Rotterdam – Hamburg -Antwerpia – Miami – Cartagena – Rodman-Los Angeles – Oakland-Rodman – Caucedo-Southampton.

Rzecznik prasowy HMM poinformował, w połączenie TA1 będzie obsługiwać dziesięć statków, ale „konkretne przydziały jednostek są nadal omawiane z ONE”. HHM przestał świadczyć przewozy transatlantyckie w 2018 r.

Ocean Alliance z Premier Alliance

Sieci na trasie Europa – Ameryka Północna w przyszłym roku będą wspólnie obsługiwać sojusze Ocean Alliance i Premier Alliance, poinformowano 18 bm. Statki w połączeniu o nazwie AL5 mają zawijać do portów Zatoki Meksykańskiej USA i na Karaibach, a następnie tranzytem przez Kanał Panamski do portów zachodniego wybrzeża USA. Według analityków z bazy danych eeSea, te zmiany w sieci są reformą obecnych usług transatlantyckich działających pod nazwą THE Alliance, która ma zostać zastąpiona przez Premier Alliance na początku lutego.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close