Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Contargo otrzymuje 20 pierwszych Mercedesów-Benz eActros 600 na świecie

Contargo, jako jedno z pierwszych przedsiębiorstw na świecie, odebrało 20 pierwszych seryjnie produkowanych elektrycznych Mercedesów-Benz eActros 600 z napędem akumulatorowym od Mercedes-Benz Trucks. Pojazdy zostaną od razu oddane do eksploatacji w różnych lokalizacjach kontenerowej sieci logistycznej w głębi lądu w celu transportu kontenerów między portem a klientem. To kolejny kamień milowy na drodze do bardziej niskoemisyjnych łańcuchów dostaw.

fot. Contargo

eActros 600 ma pojemność akumulatora 600 kilowatogodzin i wydajną oś napędową. Dzięki temu ciężarówki mają zasięg około 500 kilometrów – bez konieczności „uzupełniania”. Michael Starke, dyrektor zarządzający Contargo Truck Fleet, podkreśla: „Dzięki takiemu zasięgowi możemy używać eActrosa 600 tak elastycznie jak ciężarówki z silnikiem Diesla – w tym na duże odległości”.

Własna sieć szybkiego ładowania dla większej wydajności

Podczas gdy publiczna infrastruktura ładowania dla ciężarówek elektrycznych nadal wymaga dodatkowego rozwoju, Contargo konsekwentnie inwestuje we własne rozwiązania, instalując największą w Niemczech prywatną sieć szybkiego ładowania w 14 swoich lokalizacjach. Dzięki słupom ładującym o mocy 250 kW pojazdy można całkowicie naładować w ciągu zaledwie dwóch godzin. Umożliwia to im pracę na dwie zmiany.

„Dla nas dostarczenie 20 ciężarówek eActros 600 pionierowi i pionierowi zrównoważonego transportu towarów jest udanym początkiem produkcji seryjnej”, mówi dr Andreas Scharff, odpowiedzialny w Daimler Truck za sprzedaż pojazdów o zerowej emisji (ZEV) i rozwiązania dla ekosystemu, w którym działają te pojazdy. „Jest to tym bardziej stosowne, że Contargo było przekonane o wydajności eActrosa 600 już podczas testów u klientów”.

Wypróbowane i przetestowane

Contargo testuje eActrosa 600 w rzeczywistych warunkach od kwietnia. Pojazd był używany między innymi do dwuzmianowego przewozu wahadłowego między portem śródlądowym Wörth am Rhein a różnymi punktami załadunku i rozładunku. Andreas Roer, dyrektor zarządzający Contargo Wörth-Karlsruhe, mówi: „Na jednym ładowaniu akumulatora mamy średni zasięg 500 kilometrów, a w systemie jednozmianowym osiągamy dzienny przebieg do 260 kilometrów”.

Zrównoważona logistyka z rosnącą flotą

Dzięki nowemu eActrosowi 600 flota ciężarówek elektrycznych Contargo liczy obecnie 60 pojazdów. Do lata 2025 roku liczba ta wzrośnie do 90. Kristin Kahl, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Contargo, mówi: „Dzięki naszej rozwijającej się flocie ciężarówek elektrycznych, a także pociągom napędzanym zieloną energią elektryczną oraz naszym nowym, innowacyjnym barkom z silnikami elektrycznymi i koncepcją napędu hybrydowego oferujemy naszym klientom łańcuch dostaw o niskiej emisji. Dzięki temu mogą zaoszczędzić ponad 88 procent emisji CO2e generowanej przez transport kontenerowy”.

Dostawa pierwszych ciężarówek eActros 600 oznacza punkt zwrotny w sektorze logistyki. Dzięki tej premierze Contargo pokazuje, że zrównoważony transport ciężarowy jest dziś możliwy – i wskazuje drogę do przyszłości transportu kontenerowego.

20 ciężarówek eActros 600 zostało dofinansowanych przez niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu (BMDV) zgodnie z wytycznymi dotyczącymi finansowania zakupu pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu układami napędowymi oraz wdrażania infrastruktury do tankowania i ładowania (KsNI). Wsparcie jest udzielane łącznie na 86 ciężarówek elektrycznych i odpowiadającą im infrastrukturę ładowania. Wytyczne dotyczące finansowania są koordynowane przez NOW GmbH, a wnioski zostały zatwierdzone przez Federalne Biuro Logistyki i Mobilności (BALM).

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close