Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Terminal Schavemaker w Kątach Wrocławskich dostosowano do pociągów o dł. 740 m

Na terminalu intermodalnym Schavemaker w Kątach Wrocławskich zakończyły się prace, dzięki którym bocznica dostosowana została do obsługi pociągów o długości 740 m. Możliwości operacyjne terminalu zwiększyły się o 25%.

fot. Schavemaker

Spółka Schavemaker Invest rozbudowuje i modernizuje terminal zlokalizowany w województwie dolnośląskim, który jest ważnym węzłem logistycznym na korytarzach Morze Północne — Bałtyk i Bałtyk — Adriatyk. Niedawno zakończono II etap inwestycji, dzięki której terminal będzie mógł przyjmować składy o długości 740 m, zgodnie z standardami europejskiej sieci TEN-T, a także obsługiwać 3 pociągi jednocześnie.

W ramach prac wykonanych przez spółkę Track Tec zbudowano nowy tor zdawczoodbiorczy, a długość torów bocznicy zwiększona została o 1700 m. Powstało wydzielone miejsce do parkowania wagonów, a także nowoczesne instalacje oświetleniowe i systemy ogrzewania rozjazdów kolejowych z przełącznikami elektrycznymi, które zwiększyły wydajność pracy i bezpieczeństwo. 

– Rozbudowa torów bocznicy kolejowej terminala kontenerowego pozwala na zwiększenie przepustowości, usprawnienie obsługi pociągów i poprawę efektywności transportu. Dzięki temu terminal staje się bardziej konkurencyjny, przyczynia się do redukcji emisji poprzez zmniejszenie ruchu ciężarówek i wspiera rozwój gospodarki lokalnej oraz integrację z międzynarodowymi szlakami transportowymi. To kluczowy krok w kierunku zrównoważonego rozwoju i przygotowania na rosnące potrzeby rozwoju transportu intermodalnego – ocenia dyrektor terminala Przemysław Zemla.

Kolejne inwestycje

W ramach kolejnej fazy projektu Schavemaker Invest planuje prace, które umożliwią bezpośredni wjazd pociągów na bocznicę terminalową z pominięciem torów dodatkowych stacji Kąty Wrocławskie. Wjazd pociągów na terminal będzie możliwy zarówno od strony Smolca jak i Mietkowa. Niedawno ogłoszono postępowanie na wyłonienie wykonawcy tych prac, które pozwolą usprawnić ruch pociągów w obrębie bocznicy, a także odciążyć stację Kąty Wrocławskie. 

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

Inwestycja Schavemaker Invest w Kątach Wrocławskich została wsparta finansowo kwotą 2,7 mln euro z programu CEF na lata 2021-2027 w ramach projektu ”Rozbudowa i zmiana modelu pracy na Intermodalnym węźle transportowym w Kątach Wrocławskich znajdującego się na korytarzach: Morze Północne – Bałtyk i Bałtyk – Adriatyk”. 

Schavemaker inwestuje również w rozwiązania zmniejszające wpływ transportu towarowego na środowisko. Obok terminalu w Kątach Wrocławskich powstanie w przyszłym roku farma fotowoltaiczna wraz z magazynem energii i szybką ładowarką. Schavemaker jako pierwszy operator intermodalny w Polsce zaczął również wykorzystywać ciężarowy samochód Scania z napędem elektrycznym do przewozu ładunków tzw. pierwszej i ostatniej mili, między terminalem a siedzibami klienta. Na terenie firmy zamontowana została również szybka ładowarka o mocy 400 kW, która umożliwia naładowanie tego pojazdu do 100% w zaledwie 45 minut. Wykorzystanie takiej ładowarki znacząco przyspiesza pracę kierowcy, minimalizując czas przestojów związanych z ładowaniem pojazdu, jednocześnie zachowując przerwę na odpoczynek kierowcy.

Czytaj też: Schavemaker pionierem elektryfikacji transportu drogowego w Polsce

fot. Schavemaker

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close