Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

CMA CGM zbuduje elektryczną barkę do obsługi transportu w Wietnamie

Grupa CMA CGM zbuduje elektryczną barkę dla obsługi transportu śródlądowego w Wietnamie. Będzie to element zeroemisyjnego łańcucha dostaw. Wietnam przyjął cel osiągnięcia neutralności klimatycznej w roku 2050 r. i rozwija współpracę handlową z Europą. 

fot. CMA CGM

Jeden z największych operatorów transportu kontenerowego na świecie planuje wprowadzić elektryczną barkę do transportu towarów między prowincją Binh Duong, w której znajduje się fabryka obuwia NIKE, a terminalem kontenerowym Gemalink (w którym CMA CGM ma 25% udziałów). Barka będzie pokonywała odległość 180 km. 

Ekologiczna barka zostanie skonstruowana wspólnie przez dział badawczo-rozwojowy CMA CGM i firmę CATL, która dostarczy technologię akumulatorów. Do zasilania statku będzie wykorzystywana energia pochodząca w 100% z źródeł odnawialnych, co zostanie potwierdzone odpowiednimi certyfikatami. W tym celu operator terminalu Gemaling planuje budowę farmy fotowoltaicznej, która będzie rocznie wytwarzała 1 GWh zielonej energii, przeznaczonej do ładowania e-barki. Zbudowana zostanie również infrastruktura do zasilania baterii oraz magazyn energii. Elektryczna barka będzie obsługiwała transport dla firmy NIKE, w ramach długofalowego partnerstwa z CMA CGM dla rozwoju zielonej logistyki w Wietnamie.

Zrównoważony rozwój

— Terytorialne zakotwiczenie i lokalne miejsca pracy stworzone dla budowy farmy słonecznej będą promować odpowiedzialny rozwój gospodarczy w regionie. Projekt ten przyczyni się również do zwiększenia konkurencyjności Wietnamu w sektorach energii odnawialnej i zrównoważonej logistyki w Azji Południowo-Wschodniej — napisano w komunikacie.

Wietnam, podobnie jak Unia Europejska, przyjął ambitny cel osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych w 2050 r. Kraj ten w ostatnich latach szybko rozwija wymianę handlową z Europą i stał się jednym z istotnych dostawców różnego rodzaju produktów i komponentów. Wiele zachodnich firm inwestuje w Wietnamie by zdywersyfikować swoje źródła dostaw. W latach 2011 — 2023 eksport z Wietnamu do UE wzrósł z 11,26 do 47,59 mld dol. Wymiana handlowa między Europą a tym krajem w Azji Południowo-Wschodnie rosła w ostatnich latach w tempie 12-14% rocznie. Jednym z istotnych hubów logistycznych dla handlu z Wietnamem stał się Port Gdańsk, który dla polskich przedsiębiorstw staje się oknem do regionu Azji Południowo-Wschodniej. 

Czytaj też: Sukces misji gospodarczej Portu Gdańsk i kontrahentów w Wietnamie

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close