Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Nowe suwnice nabrzeżowe dotarły do terminalu CTA w Hamburgu

Terminal kontenerowy Altenwerder (CTA) należący do Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) nabył trzy nowe, wysoko zautomatyzowane suwnice bramowe do kontenerów. Innowacyjne zdalnie sterowane dźwigi są pierwszymi tego rodzaju w porcie w Hamburgu. HHLA zamierza w przyszłości jeszcze bardziej zwiększyć efektywność operacji obsługi kontenerowców.

fot. HHLA

Suwnice kontenerowe przybyły do ​​CTA w sobotę 14 grudnia 2024 roku na pokładzie specjalnego statku „ZHONG REN 121”. Zostały dostarczone częściowo zmontowane z Irlandii przez firmę Liebherr. Dzięki całkowitej wysokości po podniesieniu do 120 metrów i długości wysięgnika około 70 metrów są przystosowane do obsługi statków o wielkości do 16 000 TEU. Suwnice bramowe zostaną zainstalowane przy nabrzeżu nr 1 w CTA do końca grudnia, a następnie stopniowo zaczną pracować. W nadchodzących latach 14 suwnic kontenerowych w CTA zostanie zastąpionych urządzeniami wysoko zautomatyzowanymi. Rozpoczęła się już produkcja trzech kolejnych suwnic kontenerowych. Oczekuje się, że dotrą do CTA w 2026 roku.

— Przybycie pierwszych zdalnie sterowanych suwnic kontenerowych stanowi kluczowy krok w modernizacji naszych terminali w porcie w Hamburgu. Dzięki tej inwestycji wzmacniamy konkurencyjność naszych obiektów i kładziemy podwaliny pod to, abyśmy mogli w przyszłości nadal oferować naszym klientom wyjątkowe usługi. Od czasu swojej budowy CTA kształtuje standardy w branży i po raz kolejny jest liderem w zakresie innowacji i wydajności — komentuje, Angela Titzrath, dyrektor generalna HHLA.

Nowe suwnice bramowe wyznaczają nowe standardy w zakresie innowacji technicznych i wydajności. W przyszłości statki będą mogły być obsługiwane w CTA jeszcze szybciej i sprawniej. Suwnice będą obsługiwane półautomatycznie i zdalnie, dzięki czemu operatorzy suwnic bramowych będą je monitorować i sterować z nowoczesnej stacji zdalnego sterowania w biurowcu. Pracownicy będą mogli także liczyć na rozbudowaną, zautomatyzowaną pomoc przy załadunku i rozładunku statków. Ponadto suwnice są wyposażone w system optycznego rozpoznawania znaków (OCR), który automatycznie rejestruje cyfrowo kontenery. Umożliwia to automatyczne porównanie z wcześniej zarejestrowanymi cyfrowo informacjami o kontenerze.

— Przybycie tej innowacyjnej technologii suwnic kontenerowych do CTA oznacza znaczący postęp w operacjach terminalowych. Rozwój ten stanowi kluczową część naszych ciągłych wysiłków na rzecz zwiększenia wydajności, dalszego zwiększania automatyzacji i zapewnienia, że ​​terminal pozostanie zrównoważony i gotowy na przyszłość — komentuje Rebecca Vick, dyrektor ds. rozwoju kontenerów w Hamburgu.

— Ponadto zobowiązujemy się do ciągłego inwestowania w rozwój i szkolenie naszych pracowników. Aby wesprzeć wprowadzenie tej innowacyjnej technologii dźwigów, wdrażamy szeroko zakrojone programy kwalifikacyjne. Razem z naszym zespołem nie możemy się doczekać płynnej integracji nowych żurawi z naszą działalnością — mówi Patrick Krawutschke, dyrektor zarządzający CTA.

Centralnym elementem szkolenia jest szkolenie w realistycznym środowisku symulacyjnym. Opracowany do tego celu symulator powstaje w ramach projektu DigiRemote2030. Suwnice zaczną działać stopniowo w 2025 roku. W pierwszej kolejności zaczną działać układy napędowe suwnic bramowych, a następnie zautomatyzowane funkcje i zdalne sterowanie. Jednocześnie suwnice kontenerowe zostaną poddane szeroko zakrojonym testom. Konieczne będą również dostosowania systemu informatycznego i integracja dźwigów z systemem sterowania terminalem w CTA.

Wraz z otwarciem CTA w 2002 roku, HHLA odcisnęła piętno na logistyce portowej i utorowała drogę ku przyszłości. Nowe, obiecujące technologie, które sprawdziły się w CTA, są dziś stosowane w terminalach na całym świecie. Ponadto, ze względu na wysoki stopień automatyzacji, CTA odgrywa główną rolę w tworzeniu nowych profili zawodowych w porcie. Innowacyjność i doskonałość techniczna są dla HHLA kluczem do opracowywania zrównoważonych rozwiązań. Umożliwiają one firmie dalsze prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny za środowiskowo i odnoszący sukcesy komercyjne. Z tego powodu w ciągu ostatnich pięciu lat HHLA zainwestowała w swoją podgrupę Port Logistics ponad 1 miliard euro, z czego około 40 procent przeznaczono na modernizację terminali kontenerowych w Hamburgu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close