LTG Cargo kupi 200 wagonów towarowych
Spółka transportu towarowego Grupy LTG „LTG Cargo” stale powiększa swój tabor i zakupiła 200 nowych wagonów do przewozu ładunków masowych na Litwie. Po zakończeniu międzynarodowego zamówienia publicznego, umowa, która wejdzie w życie do końca tego roku, została podpisana z firmą LLC TAS Dniprovagonmash, produkującą te wagony. Planuje się, że pierwsze naczepy LTG Cargo zostaną dostarczone już w 2025 roku. luty-kwiecień.
![](https://intermodalnews.pl/wp-content/uploads/2024/12/Zrzut-ekranu-2024-12-11-o-12.54.09.jpg)
Nowe wagony będą przewozić głównie ładunki masowe i inne odporne na warunki atmosferyczne, takie jak gruz dolomitowy i granitowy wykorzystywany w budownictwie oraz metale. Rozpoczęcie użytkowania nowych wagonów będzie możliwe już w 2025 roku. Inwestycja w zwiększenie taboru wynosi 12,7 mln. EUR.
„Przewozy materiałów budowlanych na Litwie to jeden z największych segmentów cargo, który w ostatnich latach znacząco się rozwinął na skutek wzmożonych prac budowlanych i remontów dróg. Po zakupie specjalnie wyprodukowanych przez LTG Cargo wagonów będziemy w dalszym ciągu zwiększać wolumen przewozów – tymi naczepami będziemy w stanie przewieźć dodatkowe 0,7 mln ton. ton ładunku. Zmodernizowany tabor poprawi także efektywność transportu i jakość usług” – mówi Eglė Šimė, dyrektor generalna LTG Cargo.
Udział minerałów i materiałów budowlanych we wszystkich przewozach kolejowych LTG Cargo w 2023 roku. wyniósł nieco ponad jedną piątą – 21 proc. Planuje się, że zapotrzebowanie na transport żwiru wzrośnie w związku z budową głównych projektów infrastrukturalnych „Via Baltica”, „Rail Baltica” oraz rosnącymi inwestycjami w ramach Programu Utrzymania i Rozwoju Dróg. W tym roku przedsiębiorstwo transportu kolejowego „LTG Cargo” zakupiło także od dwóch producentów z Ukrainy 500 wagonów do przewozu zboża na Litwie, które już służą do transportu produktów rolnych.
Przypominamy, że od 2025 r 1 stycznia „LTG Cargo” rozpocznie pracę na zasadzie taboru wykorzystywanego w Europie, gdzie cały tabor wagonowy jest prywatny i nie jest wykorzystywany przez administracje kolejowe innych krajów. „LTG Cargo” zarządza największym taborem w krajach bałtyckich, który obecnie liczy ponad 6000 różnych wagonów.