Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Zakończyła się modernizacja linii Poznań – Szczecin

PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły modernizację magistrali Poznań — Szczecin. Inwestycja za ponad 4 mld zł jest współfinansowana z unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF).

fot. PKP PLK

Na całej 190 km trasie Poznań – Szczecin są już gotowe dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym. Obecnie wykonawca pracuje jeszcze tylko na stacji Stargard. Modernizacja objęła również obiekty inżynieryjne, takie jak mosty, przepusty i wiadukty (m.in. cztery wiadukty kolejowe w Stargardzie), a także przejazdy kolejowo-drogowe, co wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa nie tylko ruchu kolejowego, ale również drogowego.

– Ogromnie się cieszę, że dwa duże projekty zlokalizowane na korytarzu Bałtyk-Adriatyk na linii E-59 na odcinkach Wronki-Słonice i Poznań Główny – Szczecin Dąbie, objęte dofinansowaniem z instrumentu „Łącząc Europę” w wysokości 468 079 982 EUR, dobiegają końca. Na początku listopada osobiście przejechałem linią kolejową o długości prawie 190 km i dostrzegłem ogromne zmiany. Nowe tory, siec trakcyjna i rządzenia sterowania ruchem kolejowym, wygodne perony zgodne z wymaganiami TSI, oraz nowoczesne lokalne centra sterownia w Poznaniu i Stargardzie zwiększają atrakcyjność bezpiecznych, krótszych i ekologicznych przejazdów koleją – powiedział Morten Jensen, kierownik działu w CINEA.

Zwiększyła się przepustowość linii – możliwy jest przejazd coraz większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewnia również lepsze warunki przewozu towarów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i realizowane w Stargardzie zwiększyły bezpieczeństwo.

Większość zasadniczych prac na linii zrealizowana została do końca 2023 r. W 2024 r. zakończono pozostałe prace na zachodniopomorskim oraz lubuskim odcinku trasy, a także dla poszczególnych odcinków uzyskano z Urzędu Transportu Kolejowego nowe zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji. Wykonawca prowadzi jeszcze prace na stacji w Stargardzie, których zakończenie planowane jest w drugiej połowie 2025 r. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., warta ponad 4 mld zł współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close