Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Port Koper wybrał wykonawcę rozbudowy terminalu kontenerowego

9 grudnia, ogłoszono decyzję o wyborze wykonawcy budowy północnej części Pirsu I w Porcie Koper. Prace wykona firma Kolektor Koling Inženiring, instalati, proizvodnja d.o.o. z partnerem CGP, spółką zajmującą się budową, inżynierią, produkcją i utrzymaniem dróg.

fot. Luka Koper

Jak ustaliła komisja Luka Koper ds. realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, oferta dotarła terminowo i w pełni odpowiada potrzebom i wymaganiom Zamawiającego, określonym w dokumentacji przetargowej oraz specyfikacjach technicznych Zamawiającego. Wartość zamówienia publicznego, które zostało przeprowadzone w trybie otwartym i opublikowano także na europejskim portalu zamówień publicznych, wynosi 152 919 797,22 EUR bez podatku VAT. Kolejnym krokiem będzie podpisanie umowy z wykonawcą, a pierwsze prace budowlane rozpoczną się w pierwszych miesiącach przyszłego roku.

Grupa produktowa kontenerów ma dla Luka Koper znaczenie strategiczne. Inwestując w spółkę, port wychodzi naprzeciw oczekiwaniom interesariuszy w łańcuchu logistycznym i ugruntowujemy status największego portu kontenerowego na północnym Adriatyku. W ramach projektu wybuduje 326 metrów nabrzeża, pozyska 7 hektarów dodatkowych powierzchni do składowania i przeładunku, pogłębi dno morskie oraz zbuduje całą niezbędną infrastrukturę. Nowa czynna linia brzegowa i zaplecze zostały zaprojektowane jako żelbetowa konstrukcja o głębokim fundamencie. Aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność, fundamenty zostaną posadowione także 66 metrów pod dnem morskim. Projekt jest wymagający nie tylko z konstrukcyjnego punktu widzenia, ale także z operacyjnego punktu widzenia, ponieważ w trakcie budowy konieczne będzie zapewnienie sprawnego funkcjonowania wszystkich sąsiednich terminali i bezpiecznego wejścia statków. Jednocześnie należy zaznaczyć, że sama inwestycja uwarunkowana jest także wymagającymi warunkami ochrony środowiska, które będą brane pod uwagę na wszystkich etapach budowy, a wszystko po to, aby zminimalizować wpływ na środowisko.

„Budowa północnej części pirsu ma potrwać do końca 2027 roku i przebiega zgodnie z harmonogramem drugiego toru, który ma zostać oddany do użytku w tym samym roku. Po zakończeniu prac budowlanych i montażu wind przybrzeżnych oraz uporządkowaniu istniejących powierzchni składowych zwiększymy roczną zdolność przeładunku kontenerów do 1,8 mln TEU” – podkreśliła Nevenka Kržan, prezes zarządu Luka Koper podczas koniec procesu.

Ponieważ jest to poważna interwencja w pobliżu obszarów gęsto zaludnionych, prace budowlane, zwłaszcza wbijanie pali, będą prowadzone w określonych porach dnia. Bardziej szczegółowy plan budowy przedstawimy społeczności lokalnej w Luka Koper na początku 2025 roku.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close