Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Trwa remont linii kolejowej Suwałki – granica z Litwą

Utrzymanie parametrów toru, a dzięki temu sprawny transport kolejowy, to główny cel prac na linii kolejowej z Suwałk do granicy. Ciężkie maszyny nocami czyszczą i regulują tory. Obecne prace są warte 4 mln zł, a łącznie w ostatnich latach zrealizowano roboty za prawie 21,7 mln zł, głównie ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

fot. PKP PLK

Linia kolejowa nr 51 z Suwałk do Trakiszek i granicy łączy Polskę z Litwą. Obecnie wykorzystywana jest głównie do transportu towarów, kursuje też po niej pociąg pasażerski Intercity „Hańcza” z Krakowa Głównego do litewskiej stacji Mockacva. Rozpoczęto kolejny etap prac, które mają za zadanie utrzymanie właściwej jakości toru i zapewnienie bezpiecznych przejazdów pociągów.

Obecne roboty obejmują odcinki torów w rejonie miejscowości Trakiszki i Kaletnik. W tych miejscach czyszczony jest i uzupełniany tłuczeń, którego potrzeba 11 tys. ton, wymieniane będą także zużyte odcinki szyn i podkłady. Pracują ciężkie maszyny kolejowe: oczyszczarka, profilarka i podbijarka. Roboty prowadzone są w porze nocnej, dzięki czemu nie mają wpływu na ruch pociągów. Wykonane będą też prace poprawiające warunki na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych. Nowe płyty i odwodnienie zyskał już przejazd w ul. Raczkowskiej w Suwałkach, na pozostałych ułożony zostanie nowy asfalt na dojazdach. Zakończenie robót planujemy do połowy grudnia.

Prace zapewniające prawidłowe parametry torów są regularnie prowadzone na linii Suwałki-Trakiszki. Od 2022 r., systematycznie w kolejnych etapach, zrealizowano roboty za łącznie 21,7 mln zł. Na większości z 29 km linii oczyszczony i uzupełniony został tłuczeń, którego zużyliśmy 41 tys. ton, wymienione zostały też szyny o łącznej długości ponad 8 km i 1 tys. podkładów. Prace tego rodzaju mają na celu zapewnienie utrzymania prędkości rozkładowych i prawidłowych parametrów eksploatacyjnych linii kolejowej. Maksymalna prędkość pociągów na tym odcinku to 60 km/h.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close