Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Nowy inwestor w szczecińskim Porcie

Umowa na dzierżawę działki sąsiadującej z nowym Nabrzeżem Norweskim na Ostrowie Grabowskim podpisana. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy. 3 grudnia w siedzibie ZMPSiŚ została podpisana umowa z trójmiejskim konsorcjum TRIDENTE.

fot. ZMPSiŚ

Umowa przedwstępna zawarta została z Konsorcjum, w którym uczestniczą: SPEED sp. z o.o., ul. Tadeusza Wendy 15, 81-341 Gdynia (lider Konsorcjum), TRIDENTE sp. z o.o., ul. Tadeusza Wendy 15, 81-341 Gdynia, Polski Cement sp. z o. o., ul. Jana Heweliusza 11/819, 80-890 Gdańsk. Ze strony Zarządu Portów sygnatariuszami byli Jarosław Siergiej, prezes zarządu oraz Krzysztof Sadowski, wiceprezes ds. infrastruktury.

Powierzchnia dzierżawy to blisko 10 hektarów. Trójmiejskie konsorcjum zainwestuje w budowę uniwersalnego terminalu przeładunkowego oraz zaplecza produkcyjnego: powstanie nowoczesna cementownia, która będzie działać w oparciu o wydajną i nieuciążliwą technologię produkcji. – Dbamy o rozwój Portów, inwestujemy w modernizację i przygotowanie infrastruktury tak, żeby port mógł się rozwijać i przyciągać inwestorów – mówił podczas spotkania Jarosław Siergiej. 

Na pytania o wybór tej lokalizacji, prezes spółki SPEED – Paweł Zastawny odpowiadał: – Porty w Szczecinie i Świnoujściu jako jedyne w tej chwili realnie poszerzają swoją ofertę inwestycyjną o nowe tereny, wybór dla tej inwestycji był więc naturalny – podkreślał. 

Inwestor zapewnia także, że będzie miał na uwadze wysokie standardy ochrony środowiska. – Wszelka uciążliwość i pylenie to domena terminali działających w oparciu o stare technologie. My patrzymy szerzej, nie chcemy powielać stosowanych schematów – mówił Paweł Zastawny. – Zadbamy o to, by proces produkcyjny cementu był w pełni hermetyczny – podkreślał Bartłomiej Kmiotek, prezes spółki Polski Cement. – Jedynym miejscem, gdzie przeładowywany klinkier mógłby pylić jest etap rozładunku ze statku, ale i tam chcemy zastosować nowoczesne technologie, które zminimalizują ryzyko pylenia – dodawał. Rozwój portu w duchu nowych technologii i troski o środowisko dzieje się na naszych oczach.

Nowe nabrzeże – rozbudowa portu trwa

Dwa duże projekty inwestycyjne kończą się obecnie w Porcie Szczecin. Ich celem jest zwiększenie możliwości Portu oraz przeładunków, dostosowanie basenów i nabrzeży do głębokości technicznej 12,5 m, a co za tym idzie, przyjmowania w Szczecinie największych statków oceanicznych klasy PANAMAX. Szczecin już teraz obsługuje coraz większe statki i ogromne ładunki, a od połowy przyszłego roku ma być w pełni „Panamax Ready”, by znacząco wzmocnić pozycję całego zespołu portowego Szczecin i Świnoujście wśród bałtyckich portów.

„Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” – to inwestycja, obejmująca zagospodarowanie części Ostrowa Grabowskiego, poszerzenia Kanału Dębickiego, pogłębienia basenu portowego i umacniania dna oraz modernizacji nabrzeży: Czeskiego, Słowackiego i Spółdzielczego. 

Na wyspie Ostrów Grabowski powstały nowe nabrzeża: Norweskie i Duńskie (1080 m). Ich bezpośrednie sąsiedztwo jest już przesądzone: powstanie tu fabryka elementów wież wiatrowych oraz terminal przeładunkowy i cementownia. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close