Port Gdynia poinformował o ofertach na budowę terminalu w Centrum Logistycznym
Zarząd Morskiego Portu Gdynia podał informację o ofertach złożonych w przetargu na budowę terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia. Większość ofert zmieściło się w kosztorysie zamówienia.
W przetargu na budowę terminalu na zapleczu gdyńskiego portu wpłynęło łącznie 9 ofert, a najtańszą propozycję o wartości 62,3 mln zł złożyła spółka Colas Rail Polska. Wszystkie oferty, oprócz jednej zmieściły się w budżecie projektu wynoszącym 88 mln zł.
Zamówienie dotyczy budowy terminalu intermodalnego w okolicy ul. Logistycznej w Gdyni w pobliżu terminali GCT i BCT. Obecnie w tym rejonie mieszczą się place manewrowo-składowe i obiekty magazynowe różnych firm. Planowany terminal składać się będzie z 2 torów ładunkowych o długości 750 m, rampy załadunkowej, toru dojazdowego, toru komunikacyjnego i betonowego placu manewrowo-odstawczego. Terminal będzie dostosowany do obsługi ładunków o masie 100 t i pojazdów o masie do 120 t w tym czołgów. Do obsługi przeładunków zaplanowano wykorzystanie suwnic drogowych i torowych. Obiekt będzie spełniał wymogi podwójnego zastosowania cywilno-wojskowego.
Inwestycja Portu Gdynia realizowana jest z wsparciem z funduszy unijnych w ramach instrumentu „Łącząc Europę” – Transport – Mobilność Wojskowa (CEF2 Transport – Military Mobility”. ZMPG otrzymał na ten cel dofinansowanie w wysokości 37,5 mln zł. Zakończenie realizacji projektu zaplanowano na 31 sierpnia 2026 r.
Czytaj też: Port Gdynia ogłosił postępowanie na dzierżawę gruntu pod budowę mroźni w Centrum Logistycznym