Wagony MFD Rail w projekcie renaturyzacji dawnych kopalń odkrywkowych
Po zamknięciu kopalni odkrywkowych Hambach i Garzweiler w Nadrenii Północnej-Westfalii, RWE Power w ciągu dziesięcioleci stworzy tu nowy krajobraz leśny i jeziorny. Aby od 2030 roku napełnić dawne kopalnie wodą z Renu, w ciągu najbliższych kilku lat pomiędzy Dormagen a kopalniami odkrywkowymi zostanie ułożony 45-kilometrowy rurociąg. Do budowy tego podziemnego rurociągu potrzeba łącznie 9120 rur o średnicy 2235 metrów.
Jako partner logistyki transportu dużego projektu, firma RheinCargo GmbH & Co. KG wynajęła 45 wagonów Sgnns XL od MFD Rail GmbH. Nowo wyprodukowane wagony 4-osiowe posiadają specjalny system mocowania, który został szczegółowo przetestowany przez Dział Bezpieczeństwa Kolei RC wraz z ekspertami zewnętrznymi.
W nadchodzących latach specjalne rury o długości 8 i 12 metrów produkowane w Turcji i Algierii będą dostarczane drogą morską przez Morze Północne do Brake an der Unterweser. Rury o wadze do 15 ton są rozładowywane w porcie i dostarczane koleją do miejsca przeznaczenia w powiecie nadreńskim.
„Na jeden pociąg blokowy ładuje się 40 rur, po dwie na każdy wagon” – wyjaśnia Necati Kula, kierownik projektu RheinCargo, wyjaśniając tę koncepcję. Właśnie przyjechał pierwszy pociąg z Brake i w Grevenbroich rozładowano pierwsze rury. „Ten projekt wyznacza standardy w regionie; po raz pierwszy rury tej wielkości będą transportowane koleją. Zamówienie to kolejny kamień milowy dla RheinCargo i dodaje ciekawy element do naszego portfolio” – wyjaśnia dyrektor zarządzający RheinCargo Götz Jesberg.
Jako właściciel finansowanej w 100% ekologicznie, nowoczesnej i wysoce dostępnej floty wagonów, szwajcarski dostawca MFD Rail wspiera dostawcę usług logistycznych RheinCargo w realizacji tego projektu zrównoważonej renaturyzacji.