Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Baltic Hub: wykonano już 70% prac na budowie Terminala T3

W ramach budowy nowego Terminalu T3 w Baltic Hub w Porcie Gdańsk, realizowanego przez konsorcjum Budimex i DEME Dredging, do nabrzeża terminalu dotarł statek z czterema pierwszymi nowoczesnymi suwnicami STS (Ship-to-Shore), które staną się integralną częścią infrastruktury przeładunkowej. Jest to jeden z kluczowych etapów inwestycji, której celem jest zwiększenie możliwości przeładunkowych Baltic Hub z 2,9 mln do 4,5 mln TEU rocznie. Zaawansowanie prac przy budowie Terminalu T3 osiągnęło poziom 70%.

fot. Budimex

Prowadzona przez Grupę Budimex SA budowa Terminalu T3 w Baltic Hub, który jest największym terminalem kontenerowym w Polsce i na Bałtyku, wymagała skomplikowanych prac hydrotechnicznych, w tym stworzenia sztucznej wyspy, pogłębiania dna morskiego oraz wybudowania nabrzeża głównego. Dzięki zakończeniu tego etapu prac możliwe było dostarczenie i montaż 4 suwnic STS (Ship-to-Shore), których wysokość to 96 metrów (140 m  z podniesionym wysięgnikiem), a waga wynosi prawie 2000 ton każda. Pierwszy statek z suwnicami płynął z Chin dwa miesiące i 27 października br. wpłynął do Zatoki Gdańskiej a następnie zacumował do Terminalu T3.

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

Prace prowadzone przez konsorcjum Budimex i DEME Dredging na budowie Terminala T3 Baltic Hub są na etapie 70% zaawansowania, a ich ukończenie planowane jest na koniec września 2025 roku. Obecnie Budimex prowadzi intensywne roboty żelbetowe w południowej części terminalu oraz wykonuje nawierzchnie betonowe, po których będą poruszały się pojazdy obsługujące terminal. Montowane są również szyny dla suwnic STS i RMG oraz szereg sieci elektrycznych i teletechnicznych. Terminal zajmuje powierzchnię ponad 36 hektarów, a jego nabrzeże przeładunkowe o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metrów pozwoli na bezpieczny i efektywny załadunek i rozładunek towarów w kontenerach.

– Na budowę Terminalu T3 zużyliśmy już ponad 17,5 tys. ton stali, co odpowiada ciężarowi 2,4 wież Eiffla; 4,3 mln m3 piasku; 160 tys. m3 betonu, którym wypełnić można by było 52 baseny olimpijskie. Prace obecnie prowadzone są w trybie 24/7, a w budowę zaangażowanych jest ponad 500 osób – podsumowuje Piotr Sumila, Dyrektor Kontraktu z Budimex SA.

 W ramach inwestycji Baltic Hub zakupi łącznie 7 suwnic STS oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, które będą obsługiwane zdalnie, co znacząco poprawi komfort i bezpieczeństwo pracy operatorów. Projekt zakłada wdrożenie nowoczesnych, niskoemisyjnych rozwiązań technologicznych, które wspierają politykę zrównoważonego rozwoju i ekologię. W celu ochrony ssaków morskich zastosowano również monitoring hałasu i specjalne urządzenia zapobiegające ich zbliżaniu się do obszarów o intensywnym natężeniu prac.

Baltic Hub od początku swojego funkcjonowania stał się bramą transportową dla krajów Europy Środkowej i Wschodniej, a nowy Terminal T3 jeszcze bardziej wzmocni jego pozycję, jako najważniejszego punktu przeładunkowego na Bałtyku. Baltic Hub, wcześniej znany jako DCT Gdańsk, rozpoczął działalność w 2007 roku i ma obecnie zdolność obsługi ok. 3 mln TEU (jednostka miary odpowiadająca wymiarom kontenera 20-stopowego używanego w transporcie) rocznie. Po rozbudowie o Terminal T3, te zdolności zwiększą się do 4,5 mln TEU.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close