Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Pociąg LTG Cargo przewiózł samochody Škoda z Czech do Kowna

LTG Cargo, spółka Grupy LTG poszerzająca zakres usług i zakres przewozów międzynarodowych na Zachód, zrealizowała pierwszy projektowy transport samochodów osobowych „Škoda” z Czech do Kowna w całości po standardowym torze: pociąg z 22 piętrowych wagonów do przewozu samochodów sprowadził na Litwę 220 nowych samochodów osobowych.

fot. LTG Cargo

— Największymi spedytorami towarów kolejowych są zazwyczaj sektory ropy naftowej, produktów mineralnych i produktów pochodzenia roślinnego, ale stale szukamy rozwiązań także dla innych towarów, aby transport kolejowy był dla klientów wygodniejszy i opłacalny. Projekt ten jest efektem naszych wysiłków zmierzających do osiągnięcia strategicznego celu, jakim jest rozwój transportu międzynarodowego. Liczba samochodów przewożonych jednym pociągiem wymagałaby 25–30 naczep niskopodwoziowych, co sprawiłoby, że transport samochodowy koleją byłby nie tylko zrównoważonym, ale także konkurencyjnym rozwiązaniem logistycznym – mówi Eglė Šimė, dyrektor generalna LTG Cargo.

Projekt realizowany był z partnerami: transportem kolejowym na terenie Czech zajmowała się firma ČD Cargo, natomiast dystrybucją pojazdów z terminalu w Palemonas do docelowych lokalizacji zajmowała się litewska firma AV Terminal.

— To budujące, że możemy przyczynić się do rozwoju nowych tras, wykorzystując istniejącą infrastrukturę europejskiej sieci kolejowej i wzmacniać pozycję Litwy jako bramy do regionu bałtyckiego. Samochody dostarczone do Kowna zostaną wyposażone w dodatkowe usługi w godz. naszego terminala w Vievis i dostarczono do klientów końcowych na Litwie, Łotwie i w Estonii – komentuje Martynas Keršys, dyrektor terminalu AV.

Od granicy czeskiej do Mockavy ładunek projektu był transportowany przez Polskę przez spółkę zależną LTG Cargo, LTG Cargo Polska. Ze stacji początkowej w Czechach do Kowna ładunek przewożono koleją po standardowym rozstawie torów (1435 mm), dzięki czemu nie było konieczności przeładunku pojazdów. Transport w ramach tego projektu pokazuje zdolność LTG Cargo do transportu towarów po standardowej szerokości toru, co ma kluczowe znaczenie dla przyszłości usług towarowych po torze „Rail Baltica” – wzdłuż północnego korytarza.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close