Zakończono przebudowę stacji Ełk na Rail Baltica
Nowoczesna, wygodniejsza i bardziej dostępna jest stacja kolejowa w Ełku. To efekt inwestycji w ramach budowy międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica. PKP PLK zakończyły zasadnicze prace – podróżni z ich efektów w pełni skorzystają wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy. Roboty dofinansowane były z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Zakończono najważniejsze prace na stacji w Ełku. Ich efektem są nowe perony, układ torowy oraz obiekty inżynieryjne w mieście. Inwestycja jest częścią miliardowego projektu – budowy międzynarodowej trasy Rail Baltica, dzięki której kolej w Ełku zyskała europejski standard. To kolejny krok przybliżający Polskę do nowoczesnych połączeń z krajami bałtyckimi.
Nie ma już osobnej stacji Ełk Towarowy z jej odrębnymi nastawniami. Cały układ torowy wchodzi w zakres stacji Ełk. Stało się tak dzięki centralizacji urządzeń i sterowaniu ruchem pociągów z jednego miejsca. W tym celu zbudowano nowoczesne lokalne centrum sterowania, wyposażone w zaawansowane urządzenia komputerowe. Dzięki temu dyżurni ruchu kontrolują jazdy pociągów na 40 km torów i 118 rozjazdach, z których obecnie składa się stacja w Ełku. Po przebudowie układu torowego można odprawiać pociągi towarowe o długości do 740 m.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości 612 mln zł została zrealizowana w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk”. Prace dofinansowano ze środków Unii Europejskiej z instrumentu Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”. Więcej informacji na www.rail-baltica.pl