Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Mniejsze zyski liderów logistyki w 3Q24 w większości segmentów działalności

Dobre wyniki w transporcie morskim były w stanie zrównoważyć słabe wzrosty lub nawet spadki w niektórych innych sektorach usług, wynika z ogłoszonych wyników finansowych za trzeci kwartał tego roku dwóch największych globalnych spedytorów, DSV i Kuehne + Nagel.

źródło: iStock

Wśród opinii przedstawicieli obu grup należy podkreślić wypowiedzi dwie kwestie.

„Wysoce elastyczne nasze rozwiązania logistyczne po raz kolejny okazały się wyraźną zaletą dla naszych klientów w obliczu rosnących zakłóceń w łańcuchu dostaw na całym świecie” – stwierdził Stefan Paul, dyrektor generalny Kuehne+Nagel International.
A dyrektor generalny DSV – Jens Lund, powiedział analitykom giełdowym, że ceny ich usług – po przejściowej obniżce – pójdą w górę. Powodem jest wyczerpanie mocy produkcyjnych.

Wyniki K + N

Od stycznia do września br, grupa Kuehne+Nagel osiągnęła obroty netto 18 mld CHF, które były mniejsze o 0,5 proc. r/r, EBIT w wysokości 1,2 mld CHF (spadek o 22 proc.) i zysk 915 mln CHF (-23 proc.). Na te wyniki wpłynęły ujemne różnice kursowe w wysokości 2 proc. oraz jednorazowe koszty restrukturyzacji – 17 mln CHF zaksięgowane w drugim kwartale, wyjaśnia zarząd w komunikacie dla inwestorów.
„W samym trzecim kwartale 2024 r. kluczowe wskaźniki kształtowały się w pozytywnym kierunku”, podkreśla zarząd. Obroty wzrosły o 10 proc., a po raz pierwszy od zakończenia pandemii wzrosły zarówno kwartał do kwartału, jak i rok do roku EBIT – do 455 mln CHF (+2 proc.) i zysk netto – do 336 mln CHF (+6 proc.). W III kwartale br. współczynnik konwersji grupy miał wartość 19 proc. (opisuje stosunek EBIT do zysku brutto). 
Te wyniki w III kwartale podbiły jednak głównie większe przychody segmentu logistyki morskiej (wzrost o 36 proc. r/r; miał on 40,7 proc. udział w łącznych przychodach grupy) i lotniczej (+20 proc.; miał 27,9 proc. udziału w łącznych przychodach). Ale większy EBIT (o +9 proc.) zapewnił tylko ten pierwszy segment, bowiem segment lotniczy zanotował spadek (o 12 proc.), podobnie jak drogowy (- 15 proc.). Wyższy EBIT miał też segment logistyki kontraktowej (+19 proc.). 

Wyniki DSV

W DSV, który prowadzi działalność powietrzną i morską pod jednym szyldem, przychody w III kwartale wzrosły o prawie 30 proc. – do 28,4 mld DKr (4,1 mld USD). Ale już EBIT z tej działalności za kwartał był o 0,6 proc. niższy niż w tym samym czasie w ubr., na poziomie 3,7 mld DKr. Dział drogowy odnotował również nieznaczne spadki kwartalnego zysku EBIT, o 1,6 proc. – do 514 mln DKr, po wzroście przychodów o 9,8 proc. (do 9,9 mld DKr).
Największy wzrost EBIT w trzecim kwartale odnotowała oferta logistyki kontraktowej Solutions, która wzrosła o 8,9 proc. – do 636 mln DKr, dzięki wzrostowi przychodów o 19,5 proc., tj. do ponad 6,6 mld DKr. 

Komentarze

Według opinii Petera Tirschwella z Journal of Commerce, za mniejszymi marżami zysku obu grup stoją „rosnąca konkurencja i trudne negocjacje z klientami”.
Podobnie ocenia portal The Loadstar podkreślając „rosnącą presję na marże, chociaż wydaje się, że duński 3PL lepiej sobie z nią radzi”. Portal podkreśla, że porównaniu z K+N, DSV „będzie zadowolony z niższych, choć wciąż znaczących, spadków zysków od początku roku, przy czym Air & Sea spadł o ponad 16 proc. – do 8,7 mld DKr”. The Loadstar przytacza wypowiedź dyrektora Lunda dla analityków giełdowych „Rynek rozwinął się w kierunku, w którym nasi klienci obniżyli ceny, a my obniżyliśmy ceny dla wielu podwykonawców, w wyniku czego niektórzy z nich zbankrutowali. Efektem tego jest to, że ceny pójdą w górę, ponieważ moce produkcyjne zostały wyczerpane i nasi klienci będą musieli płacić więcej. W czwartym kwartale czeka nas kilka trudnych rozmów, ale potrzebujemy modelu, który zapewni naszym przewoźnikom możliwość dalszego istnienia.”

 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close