Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Laude rozwija się na Ukrainie. W I półroczu ponad 50 tys. TEU

W pierwszym półroczu 2024 roku pociągi Laude Smart Intermodal przewiozły w Ukrainie ponad 53 000 TEU, co stanowi istotny krok do rozwoju transportu intermodalnego w tym regionie. Przewoźnik świadczy usługi przede wszystkim z wykorzystaniem własnych 40-stopowych platform i osadzonych na nich specjalistycznych kontenerów dostosowanych do różnych rodzajów ładunków.

Fot. Laude

W najbliższym czasie na ukraińskich torach zadebiutują również tank-kontenery, umożliwiające transport substancji takich jak olej, benzyna, gaz i cement. W przypadku transportu gazu, jeżeli klient będzie dysponował niezbędną infrastrukturą wyładowczą, po dostarczaniu tank-kontenera i ustawieniu go we wskazanym i zabezpieczonym miejscu będzie można podłączyć go bezpośrednio do instalacji gazowej.

– W relacjach wewnętrznych, a także do Ukrainy i z Ukrainy wozimy dziś przede wszystkim ładunki paletowe, produkty stalowe, zboża, nawozy i oleje – podkreśla Pavel Kalasko (ukr. Павел Колоско), dyrektor generalny spółki na Ukrainie. – Natomiast na kluczowej dla ukraińskiego eksportu trasie do portów Wielkiej Odessy przewozimy zarówno zboże, jak i produkty stalowe, co jest szczególnie ważne w kontekście dynamicznych zmian na rynku. Wszystko oczywiście z wykorzystaniem naszych specjalistycznych kontenerów. W sytuacji, w której ze względów bezpieczeństwa dosłownie każda minuta ma znaczenie, jest to najlepsze z możliwych i dostępnych rozwiązań – zapewnia Pavel Kalasko.

Przypomnijmy: spółka z Torunia wprowadziła do eksploatacji wiele innowacyjnych rozwiązań. Pierwsze były kontenery ze składaną podłogą HTCOIL do przewozu kręgów stalowych, następnie – kontenery do przewozu stali oraz 20-stopowe kontenery HTSYP do przewozu materiałów sypkich lub palet o pojemności powiększonej do 43 m3. Teraz doszły do tego tank-kontenery o pojemności nominalnej 52,3 m³, w których pojemność użytkowa stanowi 85% nominalnej.

– Z punktu widzenia rozwoju naszych przewozów dla ukraińskich firm, które eksportują swoje produkty do innych krajów z wykorzystaniem szlaków kolejowych, kluczowy jest nasz terminal na szerokim torze w Zamościu – powiedział Pavel Kalasko.

Morskie kontenery Laude Smart Intermodal przewozi w relacji Tarnopol–Zamość–Gdańsk. Dotychczas pociąg kursował raz w tygodniu, ale wkrótce planowane jest uruchomienie drugiego składu, co zwiększy częstotliwość przewozów i zaspokoi rosnące zapotrzebowanie. Głównymi partnerami w tym projekcie są Kolej Ukraińska i Western Container Terminal – nowoczesny kompleks logistyczny do obsługi przewozów kontenerowych, założony w 2017 r., zlokalizowany w geograficznym centrum zachodniej Ukrainy – Tarnopolu. W 2023 r. polska spółka przewiozła przez terytorium Ukrainy 89,3 tys. TEU.

– W tym roku zakładamy przewozy na podobnym lub nieco wyższym poziomie, w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku już przetransportowaliśmy ponad 80 tys. TEU – zapewnia Pavel Kalasko.
Polski operator intermodalny Laude Smart Intermodal koncentruje się na rozwoju przewozów umożliwiających transport ukraińskich towarów do Niemiec, Holandii i Rumunii, a także Ukrainy na rozstawie 1435 mm. – Współdziałamy z naszymi ukraińskimi partnerami na rzecz zintegrowania Ukrainy z europejskimi łańcuchami logistycznymi – zapewnia dyrektor generalny spółki na Ukrainie i dodaje: – W naszej strategii zakładamy również inwestycje we własny terminal kolejowy w Ukrainie. Rozważamy kilka lokalizacji, potencjalnie korzystnych z punktu widzenia rozwoju i dywersyfikacji przewozów. To o tyle ważne, że z czasem chcemy mocniej wejść zarówno w spedycję morską, jak i transport samochodowy, który w Polsce oraz Niemczech jest istotnym uzupełnieniem naszych usług intermodalnych – wyjaśnił dyrektor Kalasko.

Laude jest jednym z kluczowych graczy na rynku kolejowego transportu kontenerowego w Ukrainie. Posiada biura w Zaporożu, Dnieprze i Winnicy, co umożliwia sprawną obsługę klientów oraz szybką reakcję na zmieniające się potrzeby rynku. Dzięki tym działaniom, firma umacnia swoją pozycję i przyczynia się do rozwoju transportu intermodalnego w regionie.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close