Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Koleje w Chinach z nowym rekordem przewozów cargo

Tendencja silnego wzrostu w I półroczu transportu towarów przez koleje chińskie, także Nowym Jedwabnym Szlakiem, kontynuowana była w trzecim kwartale. Jak poinformowała China State Railway Group (CSRG), liczone wagowo jej przewozy przekroczyły 1 mld ton, co jest nowym rekordem. Były też o 3,8 proc. większe niż rok wcześniej.

Źródło: iStock

Największy wolumen transportu koleją w trzecim kwartale przypadł na węgiel – 520 mln ton, co oznacza wzrost o 3,5 proc. r/r, przy czym 21,59 mln ton wysłano z Regionu Autonomicznego Sinciang-Ujgur w północno-zachodnich Chinach, informuje chiński portal Bastille Post Global. 

Od lipca do września włącznie przewieziono też ładunki w ok. 9,6 mln TEU (ponad 100 mln ton), tj. o 17,3 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 roku. 

Kontynuacja trendu wzrostowego

Dane CSRG wskazują, że wolumeny kolejowych przewozów towarowych Chiny – Europa kontynuowały trajektorię wzrostową z 2023 r., odnotowując w pierwszym półroczu 2024 r. odbicie o 11 proc. r/r. NJS przewieziono w tym okresie ok. 1,23 mln TEU w ponad 11 400 pociągach towarowych. 
Według wstępnych danych, ta pozytywna dla kolei chińskich dynamika tylko nieco osłabła w letnich miesiącach. Chińscy przewoźnicy korzystają również na popycie Rosji na import i eksport towarów, która została odcięta przez zachodnich operatorów transportowych od ich usług po inwazji na Ukrainę.
Zarazem wojna w Ukrainie przyczyniła się do tego, że koleje chińskie też silniej uczestniczą w rozwoju przewozów Południowym Szlakiem, tj. z Chin przez Kazachstan, Azerbejdżan, Gruzję do Turcji i dalej w głąb Europy, ponieważ zachodni spedytorzy szukają sposobów na wysyłanie towarów z ominięciem Rosji. 

Poprawa efektywności 

Cytowany chiński portal podkreśla, że w tym roku przedsiębiorstwa kolejowe podpisały 465 kontraktów logistycznych na łączną wartość 485 mln ton. „Wdrożenie zorientowanych na rynek reform cenowych w kolejowym transporcie towarowym przyniosło w tym roku około 42,34 mld juanów (ponad 5,96 mln USD) oszczędności dla przedsiębiorstw”, podkreśla BPG.

Z kolei w opinii brytyjskiego portalu The Loadstar, silny wzrost przewozu towarów w kontenerach wynika z presji państwa na zmianę rodzaju transportu. Cytuje on Huang Jiangnana, dyrektora wschodniego dworca kolejowego Qinzhou Port East w Coastal Railway Co: „Pracowaliśmy szczególnie ciężko, aby ułatwić zintegrowane i wydajne działanie intermodalnego transportu morsko-kolejowego. Współpracowaliśmy też z organami celnymi, aby optymalizować połączenia operacyjne, skracając średni czas kontroli pojedynczego kontenera z 10 do siedmiu minut”. 

 

 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close