Trzy dekady pasji do innowacji – Jubileusz 30-lecia MMR Group Sp. z o.o.
Rok 2024 to dla MMR Group Sp. z o.o. czas wyjątkowy – spółka obchodzi 30-lecie swojego istnienia. Trzy dekady na polskim rynku przemysłowym to imponujący proces przemian: od firmy stricte handlowej, poprzez kontrakty na pierwsze wyposażenia renomowanych polskich producentów, aż po autorskie rozwiązania techniczne, tworzone w kooperacji ze światowymi koncernami. Obecnie MMR Group Sp. z o.o. jest cenioną, pionierską marką, budowaną przez pełnych pasji i zaangażowania ekspertów, której nowatorski know-how i rzetelność handlowa stały się inspiracją dla innych.
„Na początku był produkt…” – tak rozpoczyna się historia spółki MMR Group. 30 lat temu to właśnie konkretny produkt – miech zawieszenia pneumatycznego w obszarze motoryzacji, obciąg offsetowy w obszarze poligrafii i wąż przemysłowy w obszarze przesyłu mediów – stał się bodźcem do skomponowania oferty systemów na bazie kauczuku i jego technologii, a także budowania wiedzy eksperckiej w trzech niezależnych branżach: kolejowej, poligraficznej i transferu mediów.
Marzenie o rewolucji
Początki obecnej MMR Group sięgają roku 1991, gdy jej właściciele, dzisiejszy Zarządu Spółki, objęli przedstawicielstwo handlowe koncernu PHOENIX AG z Hamburga. „Trzydzieści lat temu rozpoczęliśmy naszą przygodę z jednym marzeniem – aby zrewolucjonizować polski przemysł. Dziś, patrząc wstecz, jesteśmy przepełnieni dumą i wdzięcznością za to, co udało nam się osiągnąć”, mówi Marek Rochlitzki, Prezes Zarządu MMR Group Sp. z o.o.
Szerokie, innowacyjne portfolio niemieckiego producenta w zakresie najwyższej jakości wyrobów gumowych i metalowo-gumowych spotkało się z doskonałym odbiorem wśród polskich klientów w obszarze przemysłu górniczego, poligraficznego oraz motoryzacyjnego. W konsekwencji konieczności zapewnienia szybkiej i sprawnej obsługi dla sieci licznych odbiorców w Polsce, 27 października 1994 roku powstała firma handlowa Phoenix Polska Sp. z o.o., trzon i prekursor obecnej MMR Group Sp. z o.o.
W 2021 roku, po procesie rebrandingu, który wynikał z dynamicznego rozwoju firmy, powołano obecną MMR Group Sp. z o.o., w skład której wchodzą jednostki biznesowe – MMR Group TransComfort w zakresie przemysłu, pojazdów szynowych i infrastruktury torowej, MMR Group PrintSolutions w zakresie poligrafii oraz MMR Group MediaTransfer w zakresie urządzeń do przesyłu mediów ciekłych, gazowych i stałych.
Innowacyjność wpisana w DNA
„Nasza historia to nie tylko suche fakty i liczby. To opowieść o pasji, determinacji i nieustannym dążeniu do doskonałości”, podkreśla Margareta Rochlitzki, Vice Prezes Zarządu MMR Group Sp. z o.o. „Każdy produkt, każde rozwiązanie, które stworzyliśmy, niesie ze sobą cząstkę naszego DNA – innowacyjność i jakość bez kompromisów„.
Dzięki konsekwencji działania i nastawieniu na ciągły rozwój, MMR Group jest obecnie nowoczesnym dostawcą autorskich, zindywidualizowanych, komplementarnych rozwiązań produktowo-usługowych dla ponad 800 klientów w całej Polsce. Przez cały okres swojej działalności firma implementowała nowe standardy technologiczne i jakościowe w porozumieniu ze swoimi partnerami-producentami (m.in. Continental AG), aby dzisiaj być samodzielnym ekspertem z referencjami europejskimi i światowymi. Dostarcza wypracowany na przestrzeni 30 lat know-how oraz rozwiązania systemowe state-of-the-art, zawsze przeznaczone dla danej dziedziny i jej specyficznych potrzeb. Oferuje szerokie spektrum usług ściśle dostosowanych do programu produktów, poparte specjalistyczną wiedzą o systemie i branży.
Przyszłość MMR Group Sp. z o.o.
„Nasze 30-lecie to nie tylko okazja do świętowania, ale przede wszystkim moment, w którym z jeszcze większą determinacją patrzymy w przyszłość. Jesteśmy gotowi na kolejne dekady innowacji, wzrostu i tworzenia wartości dla naszych klientów, partnerów i całej polskiej gospodarki”, podsumowuje Martin Rochlitzki, członek Zarządu MMR Group Sp. z o.o.
MMR Group Sp. z o.o. dziękuje wszystkim klientom, dostawcom i partnerom za wspaniałe wspólne 30 lat na polskim rynku przemysłowym. Podziękowania kieruje również do wszystkich osób i podmiotów, które miały swój wkład w budowanie tak prężnej i nowoczesnej marki, a których pasja, wiedza i zaangażowanie przełożyły się na kolejne podejmowane wyzwania oraz sukcesy firmy.