Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Pierwszy samochodowiec CMA CGM z napędem LNG zwinął do Portu Koper

W ostatnich latach firmy żeglugowe coraz bardziej skupiają się na zmniejszaniu swojego śladu węglowego, dlatego do portu Koper przybywa coraz więcej statków, których napęd nie opiera się na oleju napędowym. 19 września w terminalu samochodowym, po raz pierwszy powitano CMA CGM Indianapolis – pierwszy statek ro-ro francuskiego armatora z takim napędem. Jednostka, która pływa między Azją, Europą Północną i Morzem Śródziemnym, rozładowała 4200 samochodów podczas swojego dziewiczego rejsu do Kopru.

fot. Port Koper

Statek o długości 200 metrów i szerokości 38 metrów może przewieźć 7000 samochodów na 12 pokładach i jest pierwszym z czterech samochodowców siostrzanych, które CMA CGM dodaje do swojej floty w tym roku. Statek jest napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG), który obecnie jest uważany za jedną z najskuteczniejszych opcji ograniczania negatywnego wpływu transportu morskiego na środowisko. Oprócz niższej emisji gazów cieplarnianych, ten układ napędowy znacznie redukuje inne szkodliwe emisje, takie jak tlenki azotu i siarki.

Podczas pierwszej wizyty w Koper statek odwiedzili Nevenka Kržan, prezes zarządu portu Koper; Gregor Belič i Vojko Rotar, członkowie zarządu portu Koper; Bine Štancar, dyrektor zarządzający CMA CGM Adriatic Cluster; oraz J.E. Florence Levy, ambasador Francji w Słowenii.

— Z wielką przyjemnością witamy to pierwsze zawinięcie CMA CGM Indianapolis. Nasza długotrwała współpraca z portem Koper otwiera nowe możliwości biznesowe w zakresie rozwoju i ekspansji rynku ładunków tocznych. Współpracując z spółką zależną CMA CGM Group CEVA Logistics, możemy teraz znacznie zwiększyć naszą zdolność do oferowania rozwiązań importowo-eksportowych za pośrednictwem Portu Koper. CMA CGM Indianapolis jest naszym pierwszym samochodowcem zasilanym LNG i podkreśla nasze zaangażowanie w osiągnięcie zerowej emisji netto dwutlenku węgla do 2050 r. Nasza strategia redukcji śladu węglowego obejmuje modernizację naszych obiektów i optymalizację naszych operacji morskich i lądowych oraz infrastruktury w celu zwiększenia efektywności energetycznej. Integrujemy również paliwa niskoemisyjne z naszym miksem energetycznym. Jako pionierzy w zakresie wykorzystania statków LNG zamówiliśmy nasze pierwsze statki LNG w 2017 r. i od 2019 r. korzystamy z biopaliw. Pozwoliło nam to zmniejszyć emisję CO2 o 1 milion ton w zeszłym roku — powiedział Bine Štancar, dyrektor generalny klastra CMA CGM Adriatic.

— Cieszymy się, że firmy żeglugowe dostosowują się do celów transformacji klimatycznej i aktywnie wdrażają zrównoważone zobowiązania na przyszłość. Jako zielony port wyznaczyliśmy sobie ambitne cele wiele lat temu: stać się energooszczędnym środowiskiem biznesowym, które stopniowo wzmacnia swoją niezależność energetyczną i zwiększa udział energii ze źródeł odnawialnych. Podjęliśmy już znaczące kroki w kierunku zmniejszenia wpływu na środowisko i jesteśmy zobowiązani do zaangażowania firm żeglugowych w nasze działania w jak największym stopniu. Jedną z udanych inicjatyw jest wprowadzenie programu Environmental Ship Index (ESI), który umożliwia czystszym statkom korzystanie z niższych opłat portowych — podkreśliła Nevenka Kržan, prezes zarządu portu Koper, po przybyciu statku CMA CGM Indianapolis.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close