Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

W Porcie Duisburg otwarto nowy terminal intermodalny

W poniedziałek 16 września na dawnej wyspie węglowej uroczyście otwarto terminal Duisburg Gateway Terminal (DGT). O godzinie 12:00 premier Nadrenii Północnej-Westfalii Hendrik Wüst, burmistrz Duisburga Sören Link, przedstawiciele czterech akcjonariuszy DGT: duisport, HTS, Hupac i PSA, a także instytut badawczy Fraunhofer UMSICHT nacisnęli symboliczny przycisk startu w obecności około 250 zaproszonych gości. Zakończono pierwszy etap budowy i DGT oficjalnie rozpoczyna działalność.

fot. Duisport

DGT to nie tylko dziesiąty terminal kontenerowy w porcie w Duisburgu, po ukończeniu będzie także największym w całym europejskim regionie śródlądowym. „Terminal Duisburg Gateway wyznacza standardy pod względem produktywności i bliskości rynku: dzięki torom przeładunkowym o długości 730 metrów, w pełni zdigitalizowanym procesom i centralnej lokalizacji w sercu Europy obiekt oferuje niezbędne warunki powodzenia transportu kombinowanego” – mówi Michail Stahlhut, dyrektor generalny Grupy Hupac. „Niezależnie od tego, czy chodzi o porty ARA, korytarz Ren-Alpy, czy Europę Wschodnią – logistyka w całej Europie skorzysta na nowym terminalu”.

„Dzięki terminalowi bramnemu w Duisburgu zwiększamy zdolność przeładunkową w porcie w Duisburgu o około 850 000 TEU rocznie. „W ten sposób jeszcze bardziej wzmacniamy naszą pozycję jednego z najważniejszych węzłów logistycznych w Europie i wzmacniamy naszą funkcję szkieletu branży w Nadrenii Północnej-Westfalii” – mówi dyrektor generalny duisport Markus Bangen.

Projekt modelowy dla przyszłości logistyki

Pod wieloma względami terminal bramowy w Duisburgu jest modelowym projektem przyszłości logistyki: wszystkie ruchy towarów są kontrolowane cyfrowo na obszarze o wielkości łącznie 33 boisk piłkarskich. Projekt „enerPort II” odgrywa tu kluczową rolę. W ramach projektu, w który na równi zaangażowany jest biznes i nauka, w porcie w Duisburgu realizowana jest koncepcja całkowitej transformacji energetycznej terminala.

„enerPort II” ma na celu po raz pierwszy zademonstrować, że terminal tej wielkości może działać w sposób całkowicie neutralny dla klimatu, wykorzystując lokalne wytwarzanie ciepła i energii elektrycznej. W tym celu na DGT zostanie zainstalowany zrównoważony system energetyczny, który łączy w sobie energie odnawialne, magazynowanie energii, odbiorców i różne technologie wodorowe. Oprócz systemu fotowoltaicznego jego kluczowymi komponentami są systemy ogniw paliwowych i silniki wodorowe służące do wytwarzania energii elektrycznej oraz magazynowania energii w akumulatorach. Inteligentna lokalna sieć energetyczna połączyła różne systemy energetyczne i systemy magazynowania, aby zaopatrywać odbiorców na terminalu – obejmuje to energię lądową, stacje ładowania i systemy dźwigów. Ponadto teoretycznie rozważane jest również przyszłe zaopatrzenie sąsiednich dzielnic.

Projekt enerPort II wyznacza standardy

„Wyjątkową cechą enerPort II jest zarówno współpraca nauki i biznesu, jak i odważny krok w kierunku wdrożenia. Już teraz zbieramy cenne doświadczenia w zakresie planowania i eksploatacji przyszłych systemów energetycznych” – mówi prof. dr inż. Anna Grevé, kierownik działu elektrochemicznego magazynowania energii w Fraunhofer UMSICHT. Instytut w Oberhausen prowadzi projekt badawczy wspólnie z duisport.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close