Captrain Polska z umową na dostawę lokomotyw Traxx 188
Captrain Polska podpisał umowę z Alstom na dostawę trzech wielosystemowych lokomotyw elektrycznych Traxx 188. Lokomotywy zostaną dopuszczone do eksploatacji w co najmniej sześciu krajach, w tym w Polsce, Niemczech, Austrii, Francji, Belgii i Luksemburgu.
Za produkcję jednostek odpowiadać będzie zakład Alstom w niemieckim Kassel, natomiast pudła wagonów będą produkowane w zakładzie Alstom Polska we Wrocławiu. Captrain Polska od ponad 10 lat eksploatuje lokomotywy Traxx, zarówno w konfiguracji MS, jak i DC. Do tej pory przewoźnik ten dzierżawił lokomotywy tej platformy, ale zgodnie z polityką firmy, po przekroczeniu określonej liczby lokomotyw danego typu, zdecydował się na uzupełnienie floty o własne lokomotywy.
— Osiągnięcie liczby 10 lokomotyw MS oraz niedawno podjęta decyzja o budowie własnego magazynu części zamiennych i rozwijanie kompetencji naszego warsztatu w Wołowie w kierunku tej konkretnej platformy lokomotyw, to właściwy moment, aby podjąć decyzję, że lokomotywy Traxx będą pierwszymi nowoczesnymi lokomotywami zakupionymi przez Captrain Polska. Nie bez znaczenia jest fakt, że lokomotywa ta jest homologowana we wszystkich krajach, w których działają spółki Captrain z grupy Rail Logistics Europe. Podpisana umowa jest ważnym krokiem w budowaniu silnej pozycji Captrain Polska na rynku międzynarodowych przewozów kolejowych, a dla naszych klientów i partnerów gwarancją coraz wyższej jakości oferowanych usług. Wspólny rozwój to gwarancja przyszłych sukcesów — napisano w komunikacie Captrain.