Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

CVC zaproponowało rządowi Niemiec współpracę przy prywatyzacji DB Schenker

Fundusz kapitałowy CVC Partners oraz duński gigant logistycznych DSV wg nieoficjalnych informacji złożyły Kolejom Niemieckim (DB) wiążące oferty na przejęcie spółki DB Schenker. Dodatkowo CVC miał zaproponować współpracę przy prywatyzacji niemieckiemu rządowi. 

DB planują sprzedaż swojej spółki logistycznej od kilku lat. Dzięki tej transakcji chcą pozyskać kilkanaście miliardów euro gotówki, co pozwoli na częściową spłatę zadłużenia Kolei Niemieckich, wynoszącego obecnie ponad 30 mld euro oraz znaleźć pieniądze na pilne remonty zaniedbanej infrastruktury kolejowej. 

Prywatyzacja DB Schenker może być jedną z największych transakcji w branży logistycznej ostatnich lat. Kilka lat temu eksperci wyceniali wartość tej spółki nawet na 20 mld euro, lecz obecnie przewiduje się, że DB mogą otrzymać za nią kilkanaście mld euro. Zainteresowanie zakupem DB Schenker było spore. Pierwotnie wstępne oferty złożyć miało ponad 20 podmiotów z branży logistycznej oraz rynku kapitałowego. 

Czytaj też: Duże zainteresowanie kupnem DB Schenker

Z nieoficjalnych informacji agencji Bloomberg wynika, że CVC i DSV złożyły oferty na 14 mld euro. Australijski fundusz kapitałowy zaproponował dodatkowo niemieckiemu rządowi zainwestowanie ok 3 mld euro dzięki czemu przejąłby 25% udziałów w logistycznej spółce, a Koleje Niemieckie zarobiłby na prywatyzacji 16 mld zł. Na tę propozycję musiałby jednak zgodzić się rząd Olafa Scholza. Rząd Niemiec jako główne kryterium wyboru inwestora dla DB Schenker ustalił wysokość oferty, ale postawił również warunek, że po prywatyzacji siedziba spółki ma dalej znajdować się w Niemczech, aby zapewnić wpływy z podatków do budżetu federalnego. 

DB Schenker jest jedną z największych firm logistycznych na świecie, która zatrudnia 75 tys. osób w 1850 oddziałach. Koleje Niemieckie w ramach przygotowania do prywatyzacji tej firmy dokonały zmian strukturalnych, m.in. przeniesiono dział przewozów FLS (kolej, intermodal) do DB Cargo. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close