Lepsze wyniki transportu kombinowanego w Europie w II kwartale br.
Branża transportu kombinowanego w Europie odnotowała w II kw. 2024 r. wynik o 4,24% lepszy niż w analogicznym okresie ubr. — poinformowała Międzynarodowa Unia Kombinowanego Transportu Drogowo—Kolejowego (UIRR). Nastroje przedsiębiorców z tego sektora określono jako „neutralne”.
Na poprawę wyników transportu kombinowanego w drugim kw. wpłynęła mniejsza niż na początku roku liczba zakłóceń. To właśnie zamknięcia torowe i inne ograniczenia w ruchu kolejowym wprowadzone na czas remontów infrastruktury miały w ostatnich miesiącach negatywny wpływ na przewozy intermodalne. Obecnie przewoźnicy muszą nadal liczyć się z utrudnieniami na kluczowych magistralach towarowych w Europie.
Problemy na torach
Trwają prace na Kolei Doli Renu, linii Monachium — Wiedeń i magistrali Simplon łączącej Szwajcarię i Włochy. Duzym problemem dla przewoźników towarowych i operatorów intermodlanych jest słaba koordynacja prac na liniach kolejowych różnych krajów. Przedsiębiorcy mają też obawy co do dalszego tempa wzrostu gospodarczego i skutków wojny na wschodzie. Branża jednak kontynuuje inwestycje z myślą o długofalowym wzroście znaczenia transportu kombinowanego.
— Społeczność Transportu Kombinowanego kontynuuje inwestycje w nowe zdolności transportowe i terminalowe, a także w rozwiązania cyfrowe, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoją konkurencyjność. Wsparcie decydentów jest potrzebne, aby wzmocnić zaufanie przedsiębiorstw, które jest paliwem dla rozwoju naszych niezwykle wydajnych usług transportu kombinowanego. A reindustrializacja Europy wymaga więcej transportu kombinowanego — komentuje Ralf-Charley Schultze, dyrektor generalny UIRR.