Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Port Koper ogłosił przetarg na rozbudowę terminala kontenerowego

Port Koper ogłosił niedawno na portalu zamówień publicznych przetarg publiczny na jeden z największych i najważniejszych projektów spółki w nadchodzących latach. W ramach inwestycji wybuduje nabrzeże kontenerowe wraz z miejscami do cumowania i dodatkowymi powierzchniami magazynowymi na terenie północnej części pierwszego pirsu. Termin składania ofert upływa 30 września.

fot. Luka Koper

Zamówienie publiczne obejmuje budowę obiektów przybrzeżnych wraz z dwoma miejscami do cumowania o łącznej długości 326 metrów, powierzchni składowania i przeładunku o powierzchni 7 hektarów, pogłębianie dna morskiego wzdłuż eksploatacyjnego nabrzeża i kanału dojazdowego oraz budowę towarzyszącej infrastruktury energetycznej. Operacyjne obszary brzegowe i zaplecze zaprojektowano jako konstrukcje żelbetowe, które będą spoczywać na głębokich palach fundamentowych. Aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność, zostaną one zainstalowane również 66 metrów pod dnem morskim. Projekt jest wymagający nie tylko z konstrukcyjnego punktu widzenia, ale będzie także niezbędny do zapewnienia sprawnego funkcjonowania wszystkich sąsiadujących terminali i bezpiecznego wejścia statków w trakcie budowy. Zgodnie z harmonogramem prace mają rozpocząć się na początku przyszłego roku i zakończyć pod koniec 2027 roku.

Projekt jest jednym z kluczowych ujętych w strategicznym biznesplanie Luka Koper na lata 2024-2028 Jak podkreśla Nevenka Kržan, prezes zarządu Luka Koper, rozpoczęcie procesu zamówień publicznych jest dopiero pierwszym, ale. ważnym etapem tego finansowego, konstrukcyjnego i organizacyjnego samego wymaganego projektu. 

— Rozbudowując przepustowość terminalu kontenerowego, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom armatorów i logistyków oraz wzmacniamy naszą pozycję wśród portów północnego Adriatyku. Po zakończeniu prac budowlanych i montażu suwnic oraz uporządkowaniu istniejących powierzchni magazynowych zwiększymy roczną zdolność przeładunku kontenerów do 1,75 mln TEU. Budowa podąża za projektem budowy drugiego toru, którego zakończenie przewidywane jest na rok 2026, dzięki czemu w Porcie Koper, jak i w całej słoweńskiej logistyce, będziemy już mogli wykorzystać wszystkie zalety zmodernizowanego portu i kolei infrastruktury w pierwszych latach funkcjonowania — zapowiada prezes Portu Koper.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close